כל אחת מ-31 החברות הישראליות המשתתפות בתכנית הודו-סין קיבלה מענק בסך 1.3 מיליון שקל האחת.
התוכנית מיועדת לסייע לחברות בהקמת נציגות שיווקית בהודו ובסין. בקרוב אמור להתפרסם קול קורא שני עבור חברות נוספות.
התוכנית מסייעת לחברות בהגדלת מספר היצואנים הישראלים הפועלים בשווקים בהודו ובסין, בגיוון הרכב היצוא ובחיזוק התעשייה ובהקניית אפיקי צמיחה ברי קיימא.
במסגרת התכנית, זוכות החברות הנבחרות למענקים ולסיוע במימון הקמת נציגות שיווקית במדינת היעד, לרבות מענק בטא-סייט, שהינו השתתפות במימון הוצאות הנדרשות להוכחת יישום מקומי של הטכנולוגיה, או המוצר, בשוק היעד.
התוכנית פונה לחברות בינוניות עד גדולות, בעלות היקף מכירות של 20 מיליון עד 200 מיליון שקל, ויצוא שנתי של לפחות 10% מהיקף המכירות, המעוניינות לפעול בשוקי הודו וסין ומסוגלות להתחייב למהלך ארוך טווח, במטרה לבסס את פעילותן בשווקים אלה.
הקול הקורא הראשון של תכנית הודו-סין הושק בספטמבר 2011 והסתיים לאחרונה. מתוך 65 בקשות שהוגשו לתמיכה, 31 זכו בתמיכה התקציבית; 16 מהבקשות אושרו לצורך הקמת נציגות שיווקית בהודו ו-15 בקשות אושרו לצורך הקמת נציגות שיווקית בסין. כשליש מהבקשות שאושרו הן מתחום התקשורת והסלולר, כשהשאר הן מתחומים שונים, ביניהם בריאות, חקלאות, HLS וחינוך טכנולוגי.
בנוסף למענק, הוענקה תמיכה בסך 40 מיליון שקל, שתועבר לחברות במשך שלוש השנים הקרובות.
מנהלת מערך כלי סיוע לתעשייה במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת נועה אשר ציינה שכבר עכשיו קיימת התעניינות רבה בהמשך הפעילות של התוכנית: "למעלה מ-120 חברות הביעו עניין בהגשת בקשה במסגרת השלב הבא של התוכנית, שעתיד להתפרסם בשבועות הקרובים. היקף התקציב המתוכנן לשלב הבא של הפרויקט, עומד על כ-30 מיליון שקל".
מנהל סחר חוץ בפועל במשרד התמ"ת עודד דיסטל: "הביקוש הרב למענקי התוכנית מוכיח את מידת נחיצותה ככלי סיוע חשוב לחברות ישראליות המבקשות להרחיב את פעילותן לשווקי היעד".