ועד עובדי תפעול וציוד מכני בנמל אשדוד הביעו תמיכה בעובדי אגרקסקו

ועד עובדי תפעול וציוד מכני בחברת נמל אשדוד מסרו כי הם מביעים את תמיכתם "במאבקם הצודק" של עובדי אגרקסקו, עימם הם מקיימים קשר הדוק של שותפות ואחריות הדדית זה שנים


00:00 ,06.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ועד עובדי תפעול וציוד מכני בחברת נמל אשדוד הביעו תמיכתם במאבק ועד עובדי חברת אגרקסקו. בהודעה מטעם ועד עובדי תפעול וציוד מכני באשדוד נמסר כי "עובדי וועדי חברת נמל אשדוד מבקשים להביע את תמיכתם במאבקם הצודק של עובדי חברת אגרקסקו. במשך שנים ישנו קשר הדוק של שותפות ואחריות הדדית בין עובדי חברת נמל אשדוד לבין עובדי חברת אגרקסקו, המובילים את מערך הייצוא של מדינת ישראל".

נציין כי, עובדי אגרקסקו הפגינו לאחרונה מספר פעמים במחאה על התנהלות חברת אגרקסקו במו"מ שהיא מנהלת מול הוועד ונציגי ההתסדרות בעקבות המשבר בחברה. העובדים מחו עוד על התעלמות המדינה מחובתה לעזור לאגרקסקו להתגבר על המשבר.

יו"ר ועד העובדים, שאול צבעוני, אמר ל-Port2port כי, "עובדי אגרקסקו במצב הנמוך ביותר ברמת הפיצויים בחברה, לכן החלטנו שכל מה שקשור בהליך המשפטי בזהות הנאמן תייצג הגברת גלילה הורנשטיין, עורכת הדין שלנו". צבעוני הביע חשש שהנאמן יפגע בעובדים ויעמוד רק לצד ההנהלה בתכנית ההבראה.

לגבי המשך המאבק של עובדי אגרקסקו אמר צבעוני כי "אנחנו נמשיך במאבק מול שר האוצר, יובל שטייניץ וח"כ אורית נוקד למען הבראת החברה, המדינה לא עושה מספיק. חברת אגרקסקו היא חברה ותיקה שפועלת כבר 55 שנים והיא פיתחה מוצרים חדשים וברגעי משבר על המדינה לעזור לה".

עוד מסרו ועד עובדי תפעול וציוד באשדוד כי, "אנו מצרים על כך שהמדינה ונציגיה, כולל משרד האוצר, אינם מכירים בתרומה המשמעותית של עובדי אגרקסקו".

בתגובה להפגנת העובדים מוסרים באגרקסקו כי, "הנהלת אגרקסקו, פועלת במלוא המרץ בלוחות זמנים קצרים ובמסירות רבה, לשיקום החברה. ההנהלה והעובדים רואים עין בעין את הצורך והנחיצות של המשך פעילותה של החברה, תוך העברתה לפסי רווח. בתקופה של חוסר וודאות וקיצוצי כוח אדם, טבעי שיש לחצים בקרב העובדים ואנו מבינים כי חלקם לא ימשיכו בתפקידם. ההנהלה פועלת לכך שעובדים אלו יקבלו את מלוא הזכויות המגיעות להם. עם הבנת המצב הכלכלי של החברה לאשורו, והבנת הצורך בקיצוצי כוח אדם, פנתה הנהלת החברה להסתדרות העובדים, והיא פועלת בשיתוף פעולה עם גורמים אלו".

נזכיר כי, שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך נעתרה אתמול לבקשה של חברת אגרקסקו והאריכה את צו הקפאת ההליכים עד ל-20 ליולי 2011- אז ייערך דיון נוסף בפניה. במסגרת זו הורתה השופטת אלשיך למדינה להעביר סך של 500 אלף אירו, לבנקים להעביר 500 אלף אירו - כל בנק לפי חלקו היחסי, לחברת תנובה להעביר סך של 350 אלף אירו. ואילו העובדים, על ידי המשך עבודה בתקופה שנקבעה, יתרמו תרומה עקיפה סך של כ-400 אלף אירו. הסכומים הללו יחשבו כהוצאות פירוק ראשונות לצורך החזר, אם וכאשר יתקבלו כספים ממכירת החברה ופעילותה, או בכל דרך אחרת.