ענף יצוא היהלומים מישראל גילה בשנת 2013 סימני התאוששות בהשוואה לשנת 2012 והשלים מגמה של עלייה בהיקפי ייצוא היהלומים המלוטשים. לקראת סוף שנת 2013, הסתמן בענף היהלומים שיפור גם ברווחיות של הענף.
באופן כללי גורסים במשרד הכלכלה שהשנה התאפיינה בשיפור בכל המדדים של הייבוא והייצוא של יהלומי גלם ומלוטש. ואולם, הרווחיות בענף נפגעה מאוד, ולא מעט בעלי סייט (חברות או יהלומים בעלי זכות רכישה ישירה) נאלצו להשאיר חלק מהסחורות שלהם לספקי הגלם, עקב הפערים בין מחירי היהלומים המלוטשים ומחיר חומרי הגלם.
במינהל היהלומים שבמשרד הכלכלה מדגישים כי במהלך השנה נעשו מאמצים רבים כדי להתגבר על המשבר משנת 2012, בין השאר באמצעות כנסים, תערוכות ואירועים ענפיים בהם שבוע ישראל - תערוכות של יהלומנים ישראלים בישראל ובארצות הברית מול קניינים אמריקאים. אירועים אלו נתנו את אותותיהם ותרמו תרומה ניכרת להתאוששות בייצוא המלוטש מישראל. כמו כן יש לציין את הנוכחות המרשימה והמוגברת של יהלומנים ישראליים שהשתתפו בתערוכות במזרח הרחוק.
ייצוא יהלומים מלוטשים נטו הסתכם בשנת 2013 ב-6.222 מיליארד דולר לעומת 5.575 מיליארד דולר ב-2012,, עלייה של 11.6%.
ייצוא יהלומי גלם נטו הסתכם בשנת 2013 ב-2.94 מיליארד דולר, לעומת 2.80 מיליארד דולר בשנת 2012, עלייה של 5%.
ייבוא יהלומים מלוטשים נטו בשנת 2013 הסתכם ב-4.300 מיליארד דולר, לעומת 4.265 מיליארד דולר ב-2012, בדומה לשנה הקודמת.
ייבוא יהלומים גולמיים נטו בשנת 2013 הסתכם בכ-3.990 מיליארד דולר, לעומת 3.83 מיליארד דולר ב-2012, עלייה של כ-4.1%.
חמש המדינות העיקריות בעולם להם ייצאה ישראל יהלומים מלוטש נטו היו ארצות הברית, הונג קונג, שוויץ, בלגיה והודו.
המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה שמואל מרדכי: "שנת 2012 היתה שנה קשה מאד לענף היהלומים בעולם. הענף המקומי נטל את גורלו בידו והגביר את השתתפותו בתערוכות בעולם, וביצע מהלכים שיווקיים משמעותיים להגברת החשיפה והמכירות בישראל ובשווקי תבל. במהלך 2014 מתוכננים שני ירידי גלם בישראל - שבוע היהלומים באמריקה ושבוע היהלומים בישראל. בשנה האחרונה ניכר שגם חברות הגלם, ובעיקר המובילות שביניהן, חייבות לחשוב כיצד לעודד את לקוחותיהן להגדיל את הצריכה ולא לבחון עצמן רק בהיבטי רווחיות סחר, אשר פוגעת בסופו של יום בלקוחות".