השבוע ייפתח הכנס השנתי לנספחים כלכליים מסחריים במנהל סחר חוץ

היום ייפתח הכנס המקצועי השנתי במטרה לקדם את הייצוא הישראלי בעולםוהשקעות זרות לישראל והוא מושך אליו 43 נספחים מסחריים של משרד הכלכלה והתעשייה מרחבי העולם


10:28 ,03.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-43 נספחי משרד הכלכלה והתעשייה, המוצבים בבירות כלכליות ברחבי העולם, יגיעו השבוע לישראל, לרגל כנס הנספחים המסחריים השנתי בירושלים. הכנס מהווה מסגרת לדיון בנושאים מאקרו-כלכליים וסוגיות במדיניות סחר החוץ של ישראל וכן מפגש מקצועי עם השותפים האסטרטגיים של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה. במסגרת הכנס ייקחו חלק מקבלי החלטות בכירים ואישים מובילים מהמגזר העסקי והציבורי.

 

מינהל סחר חוץ במשרד התעשייה והכלכלה, אמון על גיבוש ויישום מדיניות סחרהחוץ של מדינת ישראל ומערך הנספחים המסחריים, הינו הזרוע הביצועית של המשרד בחו"ל ופרוס בלמעלה מ-40מרכזי סחר ברחבי העולם. הנספחים המסחריים פועלים לפיתוח שותפויות אסטרטגיות בין מדינת ישראל למדינות היעד, פועלים לקידום הייצוא של חברות ישראליות ולמשיכת השקעות זרות לישראל. פעילות הנספחויות המסחריות ברחבי העולם נעשית במטרה לקדם ביעילות את המדיניות הכלכלית הבין-לאומית של מדינת ישראל בהתאם למדיניות הממשלה והם עושים זאת בין השאר על ידי: ייזום פעילויות, ארגון משלחות, ארגון תערוכות ועריכת סמינרים מקצועיים, סיוע ביצירת קשרים בחברות ובגופי ממשל בשוקי היעד וכן סיוע בנושאי רגולציה ובנושאים אחרים.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״הנספחים המסחריים פועלים במסירות על מנת לסייע ליצואנים ישראליים לפעול בהצלחה בשווקים הבינלאומיים.  לאחר שבשנת 2017 חצה היצוא הישראלי לראשונה, את רף ה-100 מיליארד דולר, הכנס הינו הזדמנות מצוינת להגדיר את הפעילות שתביא אותנו לעמידה ביעד החדש של 120 מיליארד בשנת 2022 

 

ממשרד הכלכלה נמסר כי בשנת 2017 החל לפעול 3 נספחויות מסחריות  חדשות בשווקי יעד בצ׳נגדו שבמערב סין, בלימה בירת בפרו ובסנטיאגו שבצ׳ילה. כמו כן הוחלט על פתיחת שתי נספחויות מסחריות חדשות באפריקה: בקניה ובגאנה אשר ייפתחו בחודש הקרוב, ויצטרפו לנספחות המסחרית הקיימת בדרום אפריקה. עוד נמסר כי בשנת 2017 בוצעו על ידי מערך הנספחים המסחריים כ-800 פעילויות לקידום היצוא הישראלי וביניהן משלחות, תערוכות וכנסים. 

 

פעילות זו הביאה לכך שבשנת 2017 הסתכם היקף הסחר ב-102.3 מיליארד דולר - גידול של 6.4% ביחס לשנה הקודמת. יצוא הסחורות  בשנת 2017 הסתכם בכ-58 מיליארד דולר ורשם עלייה של 3.3% לעומת 2016.

 

כמו כן, במהלך הרבעון הראשון של 2018 הסתכם יצוא הסחורות והשירותים בכ-27.4 מיליארד דולר, עלייה של כ-7.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כאשר ניתן לראות כי חל גידול הן ביצוא הסחורות  והן ביצוא השירותים. 

 

אוהד כהן, ראש מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה: ״הנספחים המסחריים פועלים במהלך השנה לתת מענה לצרכי התעשייה הישראלית המשתנים, ובדגש על היתרון היחסי במדינת היעד. כנס זה נועד לתת לנספחים הכשרה מקצועית רלוונטית אשר תסייע להם בעבודתם השוטפת״.