תעלת סואץ: נדחתה בקשת חברות הספנות להורדת תעריפי המעבר

זאת למרות התגברות תופעת הסטת האוניות. מרשות תעלת סואץ נמסר כי היא עוקבת ולומדת את ההתפתחויות בשוק


00:00 ,15.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת למרות התגברות תופעת הסטת האוניות. מרשות תעלת סואץ נמסר כי היא עוקבת ולומדת את ההתפתחויות בשוק
 
ברשות תעלת סואץ מגיבים בדאגה בעקבות התרבות מספר חברות הספנות המסיטות קווים ממעבר בתעלת סואץ, אולם טרם מראים על כוונה להוריד את התעריפים.
 
בקהיר מדווחים כי משלחת של נציגי חברות הספנות מארסק, MSC ו-CMA CGM ערכה לאחרונה ביקור ברשות תעלת סואץ במהלכו שטחו את בקשתם שנענתה בשלילה להוריד תעריפי המעבר בתעלה עקב ירידה של 20% בתנועת הסחר.
 
במקביל, קווי הספנות הפועלים במסגרת ברית Grand Alliance הודיעו על שינוי נתיב ההפלגה של מספר אוניות בשירות EU3 בין דרום מזרח אסיה ואירופה כך שהשירות לא יעבור בתעלת סואץ אלא יקיף את כף התקווה הטובה.
 
על פי הודעת החברות בברית, ההחלטה נכנסה לתוקף באופן מיידי, והיא נובעת מיוקר תעריפי המעבר בתעלת סואץ לאור המצב הכלכלי הקיים וכי בכוונת החברות להסיט קווים נוספים אם לא יהיה שיפור במצב הכלכלי.
 
בשירות EU3 פועלות עשר אוניות המסוגלות לשאת 8,000 TEU כל אחת. בברית  Grand Alliance אשר הוקמה בשנת 1998 חברות Hapag-Lloyd הגרמנית, MISC Berhad ממלזיה, NYK מיפן ו-OOCL מהונג קונג. החלטת ברית Grand Alliance מצטרפת להחלטת חברת מארסק ליין מהחודש שעבר להסיט שש הפלגות מתעלת סואץ לכף התקווה הטובה.
 
בתגובה להודעות אלו מסר ד"ר עבדאלתוואב גמאח, יועצו הכלכלי של ראש רשות תעלת סואץ, כי הסיבה להסטת אוניות הברית מתעלת סואץ אינה יוקר תעריפי המעבר בתעלה אלא המשבר בסחר הבינלאומי, והדגיש כי בכל מקרה נקבעה ברשות תעלת סואץ תקרת מינימום לתעריפי המעבר על מנת לשמור על איזון בהכנסות, כך שתעריפי המעבר בתעלת סואץ יישארו ללא שינוי.
 
אחמד אלמנאח'לי, סגן ראש מרכז המחקרים של תעלת סואץ, מסר כי רשות תעלת סואץ עוקבת מזה חודשיים אחר הירידה בתנועת הסחר הבינלאומית אשר הסבה הפסדים לבעלי האוניות בעיקר אוניות המכולה, וציין כי הירידה מורגשת בעיקר בסחר בין אירופה ומדינות הצפון למפרץ והמזרח הרחוק כאשר אוניות רבות נושאות מכולות ריקות ואילו תנועת האוניות מדרום לצפון עודנה שומרת על ממוצעים טובים.
 
הדובר המצרי הבהיר כי רשות תעלת סואץ עוקבת ולומדת את ההתפתחויות בשוק ולמרות הלחצים להפחתת תעריפי המעבר, הרי שהורדת התעריפים לא תסייע לבעלי האוניות שכן המכולות ריקות ממילא.