תעלת סואץ: מכליות ענק מקטאר הנושאות גז טבעי

מכלית הגז הקטארית הגדולה ביותר תחצה את התעלה בדרכה לאירופה בתחילת אפריל כשהיא נושאת מטען של 210 אלף מטר מעוקב גז טבעי מומס


00:00 ,27.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מכלית הגז הקטארית הגדולה ביותר תחצה את התעלה בדרכה לאירופה בתחילת אפריל כשהיא נושאת מטען של 210 אלף מטר מעוקב גז טבעי מומס
 
בכיר בתעלת סואץ דיווח כי מכליות גז ענקיות המובילות גז טבעי מומס מנסיכות קטאר יחלו לחצות את תעלת סואץ בתחילת חודש אפריל הבא. לדברי הבכיר המצרי, מכלית הגז הקטארית הגדולה ביותר תחצה את התעלה בדרכה לאירופה בתחילת אפריל כשהיא נושאת מטען של 210 אלף מטר מעוקב גז טבעי מומס.
 
חברת הגז של נסיכות קטאר הודיעה להנהלת תעלת סואץ כי מכליות הגז החדשות אותן השיקה לאחרונה ייכנסו לשימוש החל מהחודש הבא והן בעלות יכולת לנשיאת מטען גז טבעי של 210 אלף עד 252 אלף מטר מעוקב כל אחת. קטאר צופה לייצא בשנת 2008 כמות כוללת של 31 מיליון טון גז טבעי.
 
הבכיר בתעלת סואץ ציין כי תנועת המכליות המובילות גז טבעי בתעלה רשמה גידול של 26.2% בשנת 2007 לעומת השנה שקדמה לה. המספר הכולל של מכליות גז טבעי שחצו את התעלה בשנת 2007 הגיע ל-358 מכליות אשר נשאו מטען נטו של 32,775 מיליון טון.
 
חברת הגז של קטאר משתמשת בתעלת סואץ כנתיב ראשי למכליות הגז הטבעי היוצאות מקטאר בדרכן ליעדים באירופה ובארה"ב, והיא רואה בתעלה את הנתיב הזול ביותר במיוחד ליעדים בצפון מערב אירופה בהם מהווה המעבר בתעלה 4% בלבד מהעלות הכוללת של הובלת הגז הטבעי.
 
יצוין כי מנהלת תעלת סואץ מעניקה למכליות גז טבעי ממדינות המפרץ הנחה של עד 35% בדמי מעבר בתעלה וכן הנחה נוספת של 5% לכמות של מעל 500 אלף טון ו-10% לכמות של עד שני מיליון טון ו-15% לכמות שמעל שני מיליון טון, אולם הבכיר בתעלה הבהיר כי בעקבות הגידול הצפוי בתנועת מכליות הגז בתעלה לא צפויה הנחה נוספת למכליות הגז.