תעלת סואץ: זיהום עקב כתם נפט

הנהלת רשות תעלת סואץ דורשת מחברה המפעילה את מכלית הנפט " אלסאמדון " הנושאת את דגל כווית תשלום קנס בסך של שני מליון דולר בתמורה לשחרור המכלית מההסגר בו היא נתונה בנמל פורט סעיד וזאת עקב דליפת נפט מהמכלית אשר גרמה להיווצרות כתם נפט במעבר המים הבינלאומי


00:00 ,19.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת רשות תעלת סואץ דורשת מחברה המפעילה את מכלית הנפט " אלסאמדון " הנושאת את דגל כווית תשלום קנס בסך של שני מליון דולר בתמורה לשחרור המכלית מההסגר בו היא נתונה בנמל פורט סעיד וזאת עקב דליפת נפט מהמכלית אשר גרמה להיווצרות כתם נפט במעבר המים הבינלאומי.
 
המכלית הכוויתית נכנסה לתעלה מדרום ביום ג' השבוע ובבטנה מטען של 161 אלף טון נפט גולמי. בעקבות תאונה בה פגעה המכלית באחד המזחים לאורך התעלה נוצר סדק בגופה ודלפה ממנה כמות המוערכת בכעשרת אלפים מטר מעוקב של נפט.
 
כתם הנפט גרם לנזקים לספינות אחרות שעברו בתעלה בעקבות העובדה שהן משתמשות במי הים לקירור מנועיהן. בעליהן של הספינות שניזוקו מתכוונים להגיש תביעות פיצוי נגד בעלי החברה המפעילה את המכלית הכוויתית.
 
לדברי בכירים בהנהלת רשות תעלת סואץ הרוחות הנושבות באזור לא מאפשרות להשתלט לחלוטין על כתם הנפט המשתרע לאורך עשרים קילומטר בקירוב בין אזור קנטרה עד אלתינה בחלקה הצפוני של תעלת סואץ בואכה פורט סעיד. עד כה מדווחים המצרים כי השתמשו בכאלפיים טון של חומרים ממיסים אולם ללא הועיל. עוביו של הכתם מוערך בחמישה ס"מ ושלטונות התעלה מנסים למנוע את התפשטותו לכוון נמל פורט סעיד לחוף הים התיכון ולכלוא אותו באזור המתנת הספינות הנכנסות לתעלה מצפון הממוקם במרחק של 15 ק"מ בקירוב מנמל פורט סעיד.
 
דובר מטעם ארגון גרין פיס לשמירה על איכות הסביבה העריך כי הפעולה  לשמירת כתם הנפט בתוך תחומי התעלה תקל על ההשתלטות עליו. הדובר הוסיף כי יתכן ופעולה זו תחייב סגירת התעלה למס' ימים עד להסרת כתם הנפט לחלוטין. הארגון קרא לשלטונות מצרים שלא להשתמש בחומרים כימיים אלא באמצעים מכניים לטיפול בכתם הנפט וזאת מחשש התפשטות אסון סביבתי למי הים התיכון.