תעלת סואץ: העלאת דמי המעבר

הנהלת רשות תעלת סואץ הודיעה כי החליטה להעלות את דמי מעבר הספינות בתעלה בהיקף של 3%. ההחלטה תקפה לגבי כל סוגי הספינות העוברות בתעלה והיא תכנס לתוקף החל בראשית חודש פברואר 2005


00:00 ,16.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת רשות תעלת סואץ הודיעה כי החליטה להעלות את דמי מעבר הספינות בתעלה בהיקף של 3%. ההחלטה תקפה לגבי כל סוגי הספינות העוברות בתעלה והיא תכנס לתוקף החל בראשית חודש פברואר 2005.
 
הגנרל אחמד עלי פאדל, ראש רשות תעלת סואץ, הודיע במסיבת עיתונאים שערך בעיר איסמאעיליה על גדות התעלה כי אף הוחלט להקטין את גובה ההנחה שרשות התעלה מעניקה למכליות נפט ריקות המגיעות מהים הקריבי בדרכן לכיוון המפרץ הפרסי מ- 40% ו- 50% הנחה ל- 35% ו- 40% בהתאמה.
 
רשות תעלת סואץ מדווחת בסוף שנת 2004 על עלייה של 7% במספר הספינות שעברו בתעלה לעומת שנת 2003, ויחד עם זאת עלייה של 12% בהיקף המטענים כאשר ספינות הנושאות מכליות נמצאות במקום הראשון לאחר מכן אוניות צובר ומכליות נפט.
 
ההכנסות מדמי מעבר בתעלה צפויות להערכת המצרים להגיע לכשלושה מליארד דולר עלייה של 8% לעומת השנה שעברה. רשות תעלת סואץ הודיעה על החלטה להיכנס לשותפות עסקית להקמת חברה שתעניק שירותים לספינות העוברות בתעלה.