תעלת סואץ: הירידה בהכנסות לא תשפיע על העבודות להעמקה

נמשכות העבודות להעמקת נתיב הספנות הבינלאומי ל-66 רגל אם כי התוכניות להעמיק את התעלה ל-72 רגל הוקפאו


00:00 ,26.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נמשכות העבודות להעמקת נתיב הספנות הבינלאומי ל-66 רגל אם כי התוכניות להעמיק את התעלה ל-72 רגל הוקפאו
 
בכיר בתעלת סואץ הבהיר כי הירידה בהכנסות התעלה מדמי מעבר עקב המשבר הכלכלי העולמי ופעילות הפיראטים במפרץ עדן, לא תשפיע על השלמת העבודות להעמקת נתיב הספנות הבינלאומי ל-66 רגל לעומת 62 רגל כיום.
 
הבכיר הבהיר כי רשות תעלת סואץ ממשיכה בעבודות ההעמקה בהתבסס על יכולת עצמית ואינה זקוקה לקבלן חיצוני, וכי העבודות צפויות להימשך במהלך המחצית השנייה של השנה הנוכחית. מטרת עבודות העמקת נתיב הספנות בתעלת סואץ היא לאפשר מעבר מספר גדול יותר של מכליות נפט, אוניות סוחר וצובר הנושאות משקל של 220 אלף טון ומעלה.
 
דחפורים השייכים לרשות תעלת סואץ מבצעים עבודות ההעמקה באתרים שונים לאורך נתיב הספנות במועדים בהם לא מתקיימת תנועת ספנות בתעלה. עומק תעלת סואץ כיום אינו מאפשר מעבר אוניות שמטענן גדול מ-220 אלף טון במטען מלא. מכליות נפט אשר מטענן חורג ממשקל זה נוהגות לפרוק את מטענן בנמל עין אלסוח'נה לפתחה הדרומי של התעלה לחוף הים האדום ולהעבירו דרך צינור הנפט "סומיד" צפונה לנמל הנפט "סידי כריר" ליד אלכסנדריה לחוף הים התיכון.
 
מכליות הנפט אחראיות ל-15% מהכנסות התעלה מדמי מעבר, מקור ההכנסה השני בגודלו לאחר אוניות המכולה (55%). הבכיר בתעלת סואץ הבהיר כי בעקבות המשבר הנוכחי הקפיאה הנהלת רשות התעלה את התוכניות להעמיק את התעלה ל-72 רגל.