תעלת סואץ: אין נזקים עקב בקיעת מכלית פנמית לשניים

התאונה אירעה בבוקר יום שישי האחרון. צוותים פעלו לריקון מכלי הדלק של האונייה וזאת על מנת למנוע התפשטות כתם שמן ודלק במי הים במפרץ סואץ


00:00 ,30.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

התאונה אירעה בבוקר יום שישי האחרון. צוותים פעלו לריקון מכלי הדלק של האונייה וזאת על מנת למנוע התפשטות כתם שמן ודלק במי הים במפרץ סואץ
 
ברשות תעלת סואץ מאשרים כי לא נגרמו כל שיבושים במעבר אוניות במעבר המים הבינלאומי עקב התאונה בה מכלית נושאת דגל פנמה נבקעה לשניים מעט לפני כניסתה למעבר בתעלת סואץ מדרום לצפון.
 
בשעות אלה נמשכים המאמצים להעלאת המכלית על פני המים כאשר חלקה הקדמי טבע במים לאחר שנגררה על ידי גוררות של רשות הנמלים המצרית הרחק מהחוף. התאונה אירעה בבוקר יום שישי האחרון, 28 באוגוסט,  כאשר המכלית הפנמית Elli היתה בדרכה להיכנס לתעלת סואץ מים סוף ועל סיפונה 24 אנשי צוות.
 
לדברי המהנדס כמאל אלקזאז, האחראי על השמירה על איכות הסביבה ברשות נמלי הים האדום במצרים, נראה שהקברניט טעה בהערכת חישוב המשקל המאזן את המכלית משני צדדיה, דבר אשר גרם לבקיעתה.
 
גרסה נוספת מסרה כי המכלית נבקעה במהלך עבודות ניקוי המכלים לפני כניסתה למספנה. צוותים מטעם רשות הנמלים של מצרים פעלו אתמול לרוקן את הדלק ממכלי הדלק של האונייה בכמות הנאמדת ב-65 טון, וזאת על מנת למנוע התפשטות כתם שמן ודלק במי הים במפרץ סואץ.
 
המכלית הפנמית הינה בעלת יכולת נשיאה של 59 אלף טון, והיא היתה בדרכה מתימן כשהיא ריקה ממטען כהכנה לכניסה למספנות סואץ בנמל "אדבייה" בכניסה הדרומית של תעלת סואץ לביצוע עבודות תחזוקה ותיקונים.