שרם אלשיח': בניית בית נתיבות חדש בשדה התעופה

הפרוייקט כולל שני אולמות, לשרות נוסעים יוצאים ונוסעים נכנסים ואזור שירותים מרכזי לנוסעים, כל זאת על שטח כולל של 44 אלף מטר מרובע. המטרה היא להכפיל את יכולת הקיבולת של שדה התעופה בשרם אלשיח' לשבעה מליון נוסעים בשנה


00:00 ,21.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

למרות פיגועי התופת בסיני לפני כחודשיים והפגיעה הממשית שגרמו לתנועת התיירות בסיני, ממשיכה מצרים את תנופת הפיתוח האדירה בתחום התיירות בחצי האי. בין הפרוייקטים הגדולים המבוצעים בשלב זה בחצי האי סיני בניית טרמינל חדש בשדה התעופה הבינלאומי ליד העיר שרם אלשיח', הגדולה בערי סיני והמרכזית שבהן מבחינה תיירותית.
 
הפרוייקט כולל שני אולמות, לשרות נוסעים יוצאים ונוסעים נכנסים ואזור שירותים מרכזי לנוסעים, כל זאת על שטח כולל של 44 אלף מטר מרובע. המטרה היא להכפיל את יכולת הקיבולת של שדה התעופה בשרם אלשיח' לשבעה מליון נוסעים בשנה.
 
פרוייקט ההרחבה שעלותו הכוללת מוערכת ב-68 מליון דולר אמור להסתיים בתוך שנה ומחצה והוא מתבצע במימון של הבנק העולמי בהיקף של 70% .
 
משרד התיירות המצרי הודיע כי בד בבד עם עבודות בניית הטרמינל החדש בשרם אלשיח' מתבצעות עבודות שיפוץ והרחבה בשדה התעופה של עיר התיירות הורגדה לחוף הים האדום, שם יורחבו אולמות הנוסעים הנכנסים והיוצאים בששת אלפים מטרים רבועים בהשקעה של 5.6 מליון דולר.
 
במכרז לבניית הטרמינל החדש בשדה התעופה של שרם אלשיח' זכתה קבוצת הענק הסעודית "בן לאדן" המתמחה בבניית טרמינלים אשר גברה על עשר חברות בינלאומיות אחרות שניגשו למכרז. קבוצת "בן לאדן", השייכת לבני משפחתו של ראש ארגון "אלקאעידה" אוסאמה בן לאדן, הקימה בתי נתיבות בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק וחלב בסוריה, עדן בתימן ואף אחראית לפרוייקט הקמת מסלול ההמראה החדש ואולם הנוסעים המרכזי בשדה התעופה הבינלאומי של קהיר.