שריפות ענק במפעלי טכסטיל במצרים ובמרוקו

בסוף השבוע השתוללה במפעל טכסטיל מצפון לקהיר שרפת ענק. המפעל נשרף כליל והנזק מוערך בכ-20 מיליון דולר. במרוקו נהרגו כ-55 איש בעקבות שרפת ענק נוספת


00:00 ,27.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בסוף השבוע השתוללה במפעל טכסטיל מצפון לקהיר שרפת ענק. המפעל נשרף כליל והנזק מוערך בכ-20 מיליון דולר. במרוקו נהרגו כ-55 איש בעקבות שרפת ענק נוספת
 
55 הרוגים ועשרות פצועים בכוויות קשות, זו תוצאתה של שרפת הענק שהשתוללה במפעל ליצור ספוגים למערכות ישיבה ורהיטים בעיר קזבלנקה, הבירה הכלכלית של מרוקו. שלטונות מרוקו חוקרים את נסיבות השריפה אשר פרצה בשעות הבוקר בשבת במפעל המצוי בבניין בן ארבע קומות באזור התעשייה של קזבלנקה. עדי ראיה מסרו שהאש התפשטה במהירות עקב הימצאותם של חומרים כימיים וספוגים מסוגים שונים בשטח המפעל וכי כוחות ההצלה, אשר מנו כמאה כבאים, לא הצליחו להשתלט על האש אלא לאחר שלוש שעות של מאבק בלהבות אשר אחזו בקומה הראשונה. סוכנות הידיעות של מרוקו דיווחה כי 100 מתוך 150 עובדי המפעל שהו במקום בזמן השריפה.
 
במצרים, ממשיכים שלטונות בחקירת נסיבות שרפת הענק אשר השתוללה בסוף השבוע במפעל טכסטיל באזור התעשייה החופשי של העיר אסמאעיליה מצפון לקהיר. כוחות גדולים של כיבוי אש והצלה בסיוע מסוקים של חיל האוויר המצרי, עמלו במשך 12 שעות רצופות להשתלט על האש ולמנוע את התפשטותה למפעלים סמוכים.
 
התקשורת במצרים מדווחת כי 16 עובדים נפצעו עקב שאיפת עשן וכי מחקירה ראשונית עולה כי האש פרצה באחד ממחסני המפעל והתפשטה עקב התפוצצות מכלי גז המצויים בשטחו. המפעל, הנושא את השם Anpi International, משתרע על שטח של 38,000 מטר מרובע ומעסיק 4,300 עובדים.
 
על פי הדיווחים המפעל אשר הוקם בהשקעה הודית של 35 מיליון דולר, נשרף כליל והנזק הראשוני מוערך ב-20 מיליון דולר.