שר האנרגיה הפלסטיני: אין התנגדות ליצוא גז טבעי פלסטיני לישראל

שרי האנרגיה של מצרים והרשות הפלסטינית קיימו בקהיר פגישת תיאום על מנת לבחון את דרכי הידוק שיתוף הפעולה בין מגזרי האנרגיה במצרים וברשות הפלסטינית; היום חתמו ישראל ומצרים על הסכם לייצוא גז טבעי ממצרים לישראל


00:00 ,30.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שרי האנרגיה של מצרים והרשות הפלסטינית קיימו בקהיר פגישת תיאום על מנת לבחון את דרכי הידוק שיתוף הפעולה בין מגזרי האנרגיה במצרים וברשות הפלסטינית.
 
שר האנרגיה הפלסטיני, ד"ר עזאם אלשווא, הודיע בתום השיחות עם עמיתו המצרי כי אין מניעה מבחינת הרשות הפלסטינית ליצא גז טבעי לישראל משדות הגז הטבעי שנתגלו בעזה ומשדה הגז הפלסטיני ישראלי המשותף במימי הים התיכון מדרום לאשקלון.
 
השר הפלסטיני הוסיף כי מתנהל משא ומתן לבחון את ההצעה למכור לישראל גז טבעי תמורת מים וחשמל מישראל.
 
העיתון המצרי "אלאח'באר" מדווח כי בפגישת שרי האנרגיה המצרי והפלסטיני נידונה האפשרות כי מצרים תגיש לפלסטינים סיוע בפיתוח שדות הגז בעזה. העיתון המצרי יודע לספר כי מצרים אף הציעה לפלסטינים להשתמש בתשתיות הובלת הגז המצריות כדי ליצא גז טבעי.
 
 
ישראל ומצרים חותמות על הסכם לייצוא גז ממצרים לישראל
 
היום (30 יוני) צפוי להיחתם ההסכם המדיני בין ישראל למצרים לייצוא גז ממצרים לישראל. שר התשתיות, בנימין בן אליעזר יחתום על ההסכם המדיני עם שר הנפט המצרי סאמח אל פאהמי. מדובר בהסכם בין ממשלת ישראל למצרים שמהווה מטריה מדינית להסכם המסחרי בין חברת הגז EMGלחברת החשמל.