שיבושים בתנועת הספינות בתעלת סואץ בסוף השבוע

25 אוניות לא השלימו את מעברן בתעלה עקב ערפל כבד ששרר באזור. כמו כן, עבודות לשליית אוניה טבועה סגרה את השלוחה המזרחית בתעלה למספר שעות


00:00 ,29.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

25 אוניות לא השלימו את מעברן בתעלה עקב ערפל כבד ששרר באזור. כמו כן, עבודות לשליית אוניה טבועה סגרה את השלוחה המזרחית בתעלה למספר שעות
 
תנאי מזג האוויר ועבודות טכניות גרמו לשיבוש בתנועת האוניות בתעלת סואץ. מקורות ברשות התעלה מסרו כי עקב הערפל הכבד לא הצליחו 13 אוניות מתוך 27 בשיירת הבוקר שנכנסה לתעלה מצפון להיכנס לתעלה ואילו שאר האוניות בשיירה נאלצו להמתין בשלוחת "אלבלאח" תוך שהן מגיעות אליה באמצעות שימוש במכשירי רדאר ובהתקדמות איטית מאוד.

עוד קודם לכן, ביום שישי, 26 בינואר, לא השלימו 25 אוניות את המעבר בתעלה עקב הערפל הכבד ששרר באזור. 10 אוניות  ענק לא הצליחו להיכנס בכניסה הצפונית לתעלה בשל הערפל אשר הביא פגע באופן קשה בראות.

בין האוניות שהתעכבו בים התיכון 3 מכליות נפט בעלות יכולת נשיאה של 80 אלף טון כל אחת וכן 3 אוניות מטען בעלות יכולת נשיאה של 100 אלף טון כל אחת. 15 אוניות נוספות המתינו בשלוחת "אלבלאח" המערבית עקב העובדה שתנאי מזג האוויר הקשים לא אפשרו את השלמת המעבר בתעלה.

במקביל, נאלצה הנהלת תעלת סואץ לדחות במספר שעות את חציית השיירה מדרום לצפון בשל הערפל הכבד.
 
בתוך כך, נסגרה השלוחה המזרחית בתעלה ביום ה', 25 בינואר, למשך שבע שעות וזאת על מנת לאפשר את השלמת פעולות שלייתה של מחפורת שטבעה בתעלה בחודש ספטמבר 2006. העבודות היו צפויות להסתיים לפני כשבועיים אולם חל עיכוב עקב תנאי מזג האוויר. הבכיר מסר כי מסלול שיירת הצפון שונה מהשלוחה המזרחית לשלוחה המערבית אולם לא הייתה לדבר כל השפעה על תנועת הספנות בתעלה שחזרה לתפקוד רגיל בשעות אחר הצהרים. תעלת סואץ חתמה על הסכם בהיקף של 2 מיליון דולר עם חברה הולנדית לשליית המחפורת אשר טבעה בעומק 22 רגל במי התעלה. החברה ההולנדית הביאה לצורך זאת מנוף ענק אותו חכרה מחברה איטלקית במטרה לשלות את גוף המחפורת שמשקלו 4 אלפים טונות שנותר מתחת למים. המחפורת השייכת להנהלת תעלת סואץ טבעה בחודש ספטמבר 2006 עקב תאונה דבר שגרם לסגירת השלוחה המזרחית בתעלה כשעל סיפונה 35 אנשי צוות. 3 מהם נהרגו, אחד נעדר וששה נפצעו עקב התאונה.