עקב עצירה כמעט מוחלטת בפעילותה של חברת ספנות ערבית נוצרו שיבושים חמורים בתנועת המשאיות בין הערים. זמן המעבר בין ירדן למצרים עומד כיום על שבעה ימים בממוצע
כ-1,100 משאיות ממתינות במעברי הגבול בין ירדן ומצרים - בנואיבה ובעקבה - וזאת עקב שיבושים חמורים בתנועת המעבורות והאוניות בין נמלי שתי המדינות.
השיבושים נגרמו עקב הפסקה כמעט מוחלטת של פעילותה של חברת הספנות "הגשר הערבי" המפעילה אוניות המעבירות משאיות בין שני הנמלים. המשבר, אשר החל לפני כשבועיים נוצר עקב קלקול שאירע באחת מאוניות החברה וכן החלטת שלטונות מצרים להשבית שתי אוניות נוספות השייכות לחברה מסיבות טכניות.
על פי עדויות מנואיבה ועקבה, בנמל נואיבה תקועות 650 משאיות ואילו בנמל עקבה תקועות 450 משאיות, כאשר החלטת שלטונות מצרים לסגור קו ספנות נוסף בין נמלי ספאגה במצרים וצ'בא בערב הסעודית הביא להצטרפות משאיות שפניהן לערב הסעודית וממנה לתור המשאיות המתארך בנמלי נואיבה ועקבה.
חברת "הגשר הערבי" לספנות היא חברה הנמצאת בבעלות משותפת של ממשלות מצרים, ירדן ועיראק אשר הוקמה בשנת 1985. בשנת 2007 רשמה החברה רווח נקי של 28 מיליון דולר ואוניותיה העבירו בין נמלי נואיבה ועקבה 1.1 מיליון נוסעים, 57 אלף מכוניות פרטיות, וכ-57 אלף משאיות וזאת ב-3,180 הפלגות.
מובילים המשתמשים בקו נואיבה - עקבה מדווחים כי בעקבות השיבושים זמן המעבר למשאית בין ממצרים לירדן הגיע לשבעה ימים בממוצע מתוכם חמישה ימים המתנה בנמל.
שיבושים בתנועת האוניות בין נמלי עקבה ונואיבה
עקב עצירה כמעט מוחלטת בפעילותה של חברת ספנות ערבית נוצרו שיבושים חמורים בתנועת המשאיות בין הערים. זמן המעבר בין ירדן למצרים עומד כיום על שבעה ימים בממוצע
00:00 ,24.03.2008
עשוי לעניין אותך
אושר יצוא תפוחים מהגולן לסוריה
תעלת סואץ: אונייה שעלתה על שרטון גורמת לשיבושים
מצרים: יבוא של 151 מיליון דולר מישראל במסגרת הסכם ה-QIZ
ירדן: ירידה של 12.6% ביצוא הלבשה וטכסטיל ב-2007
מצרים ממשיכה בתוכניות לכריית מנהרה נוספת מתחת לתעלת סואץ
עמוס עוזני: למשרד התחבורה אין יכולות לחיזוק ושיפור מעמד הנמלים בישראל