שוחררה מכלית הענק הסעודית The Sirius Star

המכלית שוחררה לאחר תשלום כופר של שלושה מיליון דולר. במהלך השחרור טבעו למוות שישה מהחוטפים הסומלים


00:00 ,11.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המכלית שוחררה לאחר תשלום כופר של שלושה מיליון דולר. במהלך השחרור טבעו למוות שישה מהחוטפים הסומלים
 
הפיראטים בסומליה שחררו בסוף השבוע את הכלית הענק הסעודית The Sirius Starעל צוותה המונה 25 איש. שחרור המכלית, אשר נחטפה בידי הפיראטים מסומליה לפני כחודשיים, התאפשר לאחר תשלום כופר בסך של שלושה מיליון דולר.
 
המכלית, אשר נחטפה בעת ששייטה במרחק 450 מייל מדרום מזרח לקניה, שוחררה לאחר משא ומתן קשוח וממושך שנוהל עם החוטפים אשר דרשו בתחילה משלטונות סעודיה תשלום כופר בסך של 20 עד 25 מיליון דולר.
 
התקשורת הסעודית מדווחת כי שחרור המכלית התבצע לאחר לחץ אדיר שהפעילו מנהיגי השבטים הסומלים בחוף על החוטפים ולאחר שהאחרונים חששו שהמכלית תיפגע מירי ומטענה יתפוצץ. עוד נמסר כי ששה מהחוטפים הסומלים טבעו לאחר שסירת המירוץ בה שטו לאחר שעזבו את המכלית התהפכה במים. יחד עמם טבע סכום של 300,000 דולר מכספי הכופר ששולם עבור שחרורו המכלית.
 
מכלית הענק, הושקה במהלך שנת 2008 בהשקעה של 150 מיליון דולר לאחר שנבנתה משך שנתיים במספנות חברת Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering בדרום קוריאה, עבור חברת הנפט הסעודית Aramco.
 
המכלית נועדה לשאת מטען של עד שני מיליון חביות נפט (הצריכה היומית של צרפת), ונרשמה כמכלית מטיפוס VLCC. אורכה של מכלית הענק 330 מטרים והיא מסוגלת לשאת עד 318,000 טון. המכלית תופעלה  על ידי חברת Vela בהובלת נפט מנמל Ras Tanura בערב הסעודית לאירופה ולמפרץ מכסיקו דרך תעלת סואץ או דרך כף התקווה הטובה בהתאמה.