קרן השקעות מדובאי רכשה נתח מחברת איירבוס

קרן ההשקעות DIC רכשה נתח של 3.12% ממניות חברת התעופה וההגנה בעסקה שהיקפה מגיע ל-820 מיליון דולר. החברה השקיעה מ-2004 6 מיליארד דולר בחברות מערביות


00:00 ,08.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

קרן ההשקעות DIC רכשה נתח של 3.12% ממניות חברת התעופה וההגנה בעסקה שהיקפה מגיע ל-820 מיליון דולר. החברה השקיעה מ-2004 6 מיליארד דולר בחברות מערביות
 
לאחר תקופה ארוכה של משא ומתן ומגעים אינטנסיביים הודיעה קרן ההשקעות מנסיכות דובאיDubai International Capital כי רכשה נתח של 3.12% ממניות חברת התעופה וההגנה האירופית EADS החברה האם של יצרנית המטוסים מדגם איירבוס בעסקה שהיקפה מגיע ל-820 מיליון דולר.

בכך מצטרפת ממשלת נסיכות דובאי לבעלות על יצרנית המטוסים השנייה בגודלה בעולם לצד משקיעים מצרפת וגרמניה ובנק ממשלתי רוסי המחזיק ב-5% מהמניות.

קרן ההשקעות מדובאי הכריזה כי בעקבות העסקה אין בדעתה לקבל תפקיד במועצת המנהלים של החברה או להשתתף באופן פעיל בניהולה, אלא מטרתה לבנות קשרים אסטרטגיים עם הנהלת החברה ובעלי המניות.
 
חברת EADS, אשר סבלה בשנה האחרונה מקשיים כספיים עקב איחורים במסירת מטוס הענק A380, נחשבת ליצרנית בולטת בתחום התעופה, ההגנה האווירית והשירותים הכרוכים בכך.

בנוסף ליצור מטוסי איירבוס היא מחזיקה בבעלות על חברת יורוקופטר הנחשבת לספקית המסוקים הגדולה בעולם וכן מפתחת מטוס תובלה צבאי חדש מדגם A400M.

קרן ההשקעות DIC המהווה זרוע ההשקעות של חברת האחזקות של נסיכות דובאי הנמצאת בבעלות המשפחה השלטת בנסיכות, השקיעה מאז שנת 2004 סכום כולל של 6 מיליארד דולר בחברות שונות במערב.
 
יצוין כי חברת התעופה Emirates שבסיסה בנסיכות דובאי היא אחת הלקוחות הבולטים של יצרנית המטוסים איירבוס ובצי המטוסים שברשותה 50 מטוסים מתוצרת איירבוס לצד הזמנות של 116 מטוסים נוספים.