קטאר: תלונות על צפיפות בנמל דוחה הבירה

מתחילת השנה עגנו בנמל 4,000 אוניות וזאת לעומת 1,000 אוניות בלבד בשנת 2002. הגידול בתנועה נובע מגידול בתנועת היבוא והיצוא בשל הצמיחה בנסיכות


00:00 ,23.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מתחילת השנה עגנו בנמל 4,000 אוניות וזאת לעומת 1,000 אוניות בלבד בשנת 2002. הגידול בתנועה נובע מגידול בתנועת היבוא והיצוא בשל הצמיחה בנסיכות
 
יבואני מזון בנסיכות קטאר מתלוננים כי עיכובים בפריקת מכולות בנמל הבירה דוחה הביא לפקיעת תוקפם של משלוחי מזון. לאחרונה גברה בעיית הצפיפות בנמל דוחה המתקשה להתמודד עם הגידול הניכר בפעילות המתבטא בכך שמתחילת שנת 2008 עגנו בנמל 4,000 אוניות וזאת לעומת 1,000 אוניות בלבד בשנת 2002.
 
נמל דוחה פועל בימים אלה מעל לתפוסה המקורית שלו ב-12 מעגנים לאוניות. זמן ההמתנה הממוצע של אונייה לפני כניסה לנמל דוחה בימים אלה עומד על שבוע, כשאר חברות ספנות רבות החליטו להפנות את אוניותיהן לנמלים אחרים במפרץ ולהכריז על סיום מסע.
 
סגן מנהל המכס ברשות הנמלים של נסיכות קטאר קפטן אחמד אלמאס הסביר כי הגידול במספר האוניות הפוקדות את נמל דוחה נובע מהגידול בתנועת היבוא והיצוא בשל הצמיחה הגוברת שנרשמה בתקופה האחרונה בנסיכות. קטאר רושמת גידול ניכר באוכלוסייה לצד השקעות נרחבות בתשתיות דבר שהביא לגידול ניכר בביקושים לחומרי בנייה, מזון, הלבשה ועוד. לאחרונה הודיעה רשות הנמלים של נסיכות קטאר על תוכנית להעתקת הנמל הנוכחי לאתר חדש New Doha Port שנבחר ברצועת החוף בשטח לא מיושב של 20 קילומטרים מרובעים מצפון ל-Mesaieed ומדרום ל-Al Wakraבפרויקט הצפוי להיות מושלם עד שנת 2014.
 
תכנון הנמל החדש נמסר לחברת Worley Parsons Qatar WLL המורכבת מחברת Worley Parsons מאוסטרליה וחברת Royal Haskoning מהולנד בהיקף כולל של 183 מיליון דולר.