קטאר: שדה התעופה השיק מכ״ם בקרה אווירית חדש

השימוש במערכות טכנולוגיות חדישות בתחום הניווט האווירי סייע לקטאר בהשגת היעדים האסטרטגיים שלה בייחוד על רקע הצורך של קטאר להגדיל את יכולת התעבורה האווירית שלה בשנים האחרונות


09:59 ,15.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

ג׳אסם בן סייף אל-סוליטי, שר התחבורה הקטארי, חנך אתמול מכ״ם לטווח בינוני בנמל התעופה הבינלאומי חמד, שישמש לניטור וניהול התעבורה האווירית עבור טיסות יוצאות ונכנסות. טקס השקת המכ״ם נערך בנוכחות פאולו טושי, שגריר איטליה בקטאר, דויד פאציו, סגן נשיא בכיר בחברה האיטלקית לאונרדו, ומספר פקידים מהמשרד ומהרשות הכללית לתעופה אזרחית של קטאר.

 

מכ״ם זה, שיוצר על ידי החברה האיטלקית, מצויד במערכות מתקדמות שיספקו את המידע הנדרש לבקרי התנועה האווירית. השר הקטארי הצהיר במהלך האירוע כי השימוש במערכות טכנולוגיות חדישות בתחום הניווט האווירי סייע לקטאר בהשגת היעדים האסטרטגיים שלה בייחוד על רקע הצורך של קטאר להגדיל את יכולת התעבורה האווירית שלה בשנים האחרונות. בהקשר זה הוא הזכיר שמספר התנועות האוויריות בנמל התעופה הבינלאומי חמד ובשדה התעופה הבינלאומי בדוחא מאז תחילת הפעילות לקראת מונדיאל קטאר 2022 ועד תום הטורניר, הגיע ל- 26,425 תנועות אוויר, קרי המראה ונחיתה בכל דקה נתונה.