קהיר: הקצאת טרמינל מיוחד לחברות התעופה בברית STAR

טרמינל 3 בשדה התעופה של קהיר הוא טרמינל חדש אשר נפתח רק לאחרונה ונמצא בשימושה הבלעדי של חברת התעופה הלאומית של מצרים


00:00 ,04.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

טרמינל 3 בשדה התעופה של קהיר הוא טרמינל חדש אשר נפתח רק לאחרונה ונמצא בשימושה הבלעדי של חברת התעופה הלאומית של מצרים
 
הנהלת שדה התעופה הבינלאומי של קהיר החליטה להקצות את טרמינל הנוסעים מספר 3 בשדה התעופה לשימוש בלעדי של חברות התעופה הבינלאומיות החברות בברית STAR אליה הצטרפה לאחרונה חברת התעופה הלאומית של מצרים Egypt Air.
 
מדובר בשבע חברות תעופה החברות בברית STAR הנוחתות בשדה התעופה של קהיר מתוך 17 חברות החברות בברית.
 
טרמינל 3 בשדה התעופה של קהיר הוא טרמינל חדש אשר נפתח רק לאחרונה ונמצא בשימושה הבלעדי של חברת התעופה הלאומית של מצרים. ברית STAR הוקמה לפני עשר שנים לערך בראשות חברת התעופה לופטהנזה וכוללת בין היתר את חברת התעופה האמריקאית United, חברת התעופה הפולנית LOT וחברת התעופה השוויצרית Swiss Air.
 
ברית STAR פוקדת 800 שדות תעופה ב 155 מדינות. במצרים מעריכים כי הצטרפות לברית STAR תביא להגדלת מספר הנוסעים בשדה התעופה הבינלאומי של קהיר ל-12 מיליון בשנה, המספר המקסימלי אותו מסוגל שדה התעופה לקלוט.
 
בתוך כך התגלע סכסוך בין מושל קהיר לבין רשות שדות התעופה של מצרים בעקבות דרישתו של מושל קהיר משדה התעופה הבינלאומי של קהיר לשלם ארנונה בהיקף של 18 מיליון לירות מצריות (כ-3.5 מיליון דולר) על הכנסות מהשכרת מבנים ומתקנים בשטח שדה התעופה.
 
בעקבות סירובה של הנהלת שדה התעופה לשלם את הסכום בטענה לפטור, מאיים מושל קהיר לסגור את שדה התעופה הבינלאומי של בירת מצרים.