קהיר: ביקור משלחת כלכלית איראנית רמת דרג

המשלחת האיראנית כוללת 26 אישים מראשי החברות הגדולות באיראן, ובראשה עומד שר התעשייה והמכרות האיראני


00:00 ,02.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המשלחת האיראנית כוללת 26 אישים מראשי החברות הגדולות באיראן, ובראשה עומד שר התעשייה והמכרות האיראני
 
משלחת כלכלית איראנית רמת דרג מבקרת בימים אלה במצרים. כך מוסר השבועון המצרי "רוז אליוסף" בגיליונו האחרון. המשלחת האיראנית כוללת 26 אישים מראשי החברות הגדולות באיראן, ובראשה עומד שר התעשייה והמכרות עלי אכבר מחראביאן.
 
זהו ביקור ראשון של שר התעשייה האיראני במצרים מזה 30 שנה בקירוב. השבועון המצרי מדווח כי המשלחת האיראנית הגיעה לקהיר במענה להזמנה רשמית מהשר המצרי לתעשייה וסחר חוץ רשיד מחמד רשיד לבחינת עתיד הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות וחיזוק שיתוף הפעולה ביניהן בתחום הכלכלה והסחר.
 
השבועון מספר עוד כי בין ראשי החברות הבולטים המשתתפים במשלחת האיראנית מהדי מקידי, עוזר שר התעשייה האיראני, נשיא הארגון לפיתוח התעשייה האיראנית ויושב ראש מועצת המנהלים של חברת "איראן ח'ודרו" ליצור כלי רכב, סיד האשמי, ראש ועדת התעשייה במועצת העם האיראנית. עוד נמסר כי סיד אבו אלקומסאן, סגן השר המצרי לתעשייה וסחר חוץ, ביקר לאחרונה בטהראן והכין את ביקור המשלחת האיראנית רמת הדרג.
 
במסגרת הביקור יחנוך השר האיראני פס יצור של המכונית "פג'ו פארס" במפעל להרכבת מכוניות מדגם פג'ו ליד קהיר. יצוין כי מצרים הסתייגה במשך השנים מהידוק קשריה עם איראן ומנעה את העלאת דרג היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות וזאת על רקע קריאת שם רחוב בטהראן על שמו של ח'אלד אסלאמבולי, רוצחו של נשיא מצרים המנוח אנואר סאדאת.