פרויקט לחיבור קו הרכבת בין מצרים לסודאן

הושלמה ההיתכנות הכלכלית והטכנית של הפרויקט ובקרוב ייחתם חוזה עם חברה בינלאומית מתמחה. קו הרכבת יעבור מאסואן לאגם נאצר, עם בניית גשר באורך של 6 ק״מ ויגיע עד ואדי חלפה בסודאן


10:53 ,13.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה המצרי כאמל אל-וואזיר הצהיר כי ״הרשות הכללית לתכנון פרויקטים תחבורתיים״ השלימה את המחקרים הסביבתיים, ההיתכנות הכלכלית והטכנית לפרויקט חיבור הרכבת עם סודאן. אל-וואזיר ציין כי בקרוב ייחתם חוזה עם חברה בינלאומית המתמחה בתחום זה.

 

דבריו של השר באו במהלך השתתפותו בשבת בפורום הראשון של ראשי סוכנויות קידום השקעות אפריקאיות. האירוע, המתקיים בשארם א-שייח׳, אורגן על ידי הרשות הכללית להשקעות ואזורים חופשיים (GAFI) במצרים, תחת הסיסמה ״אינטגרציה לצמיחה״.

 

אל-וואזיר אמר כי הקו יעבור מאסואן לאגם נאצר, עם בניית גשר באורך של 6 ק״מ ויגיע עד ואדי חלפה בסודאן. השר המצרי הוסיף כי סודאן הביעה את רצונה להאריך את הקו לאבו חמאד ואז לחרטום.

 

בנוסף, אל-וואזיר הדגיש את חשיבות פיתוח הנמלים הימיים של מצרים, וחשף כי בימים אלה מתנהלות עבודות על רציפים באורך כולל של 37 ק״מ מתוך זה 12 ק״מ בנמל עין סוחנה. שאר העבודות מתבצעות בנמל אלכסנדריה, ספאגה ודח׳ילה. כל הנמלים יחוברו באמצעות רכבות וכבישים, בכדי להקל על הובלת המוצרים מנקודות הייצור לצורך ייצוא.