פסק הלכה במצרים: אסור לייצא גז טבעי לישראל

הבוקר פורסם פסק הלכה כפול, שניתן על ידי אנשי דת מוסלמים ונוצרים, האוסר על ייצוא גז לישראל. כומר מצרי: "כולנו יודעים שישראל היא אויב היסטורי מספר אחד למצרים ולאומה הערבית"


00:00 ,18.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר פורסם פסק הלכה כפול, שניתן על ידי אנשי דת מוסלמים ונוצרים, האוסר על ייצוא גז לישראל. כומר מצרי: "כולנו יודעים שישראל היא אויב היסטורי מספר אחד למצרים ולאומה הערבית"
 
האופוזיציה במצרים אינה נואשת במאמציה לסכל את הסכם ייצוא הגז הטבעי לישראל. לאחר המחאה הקולנית בדבר תעריפי יצוא הגז הטבעי, אשר הביאה להודעת שר הנפט המצרי על הקפאת כל חוזי הגז ובחינה מחדש של התעריפים שנקבעו, נפתחה במצרים חזית חדשה.
 
העיתון המצרי "אלמסרי אליום" מדווח הבוקר כי פורסם פסק הלכה כפול, על ידי אנשי דת מוסלמים ונוצרים,  האוסר על ייצוא גז לישראל. על פי העיתון, ד"ר עבלה אלכחלאווי, מטיפה אסלאמית, לשעבר נשיאת הפקולטה למחקרים אסלאמיים, והכומר ד"ר איכראם למעי, נשיא מועצת ההסברה בכנסייה האנגליקנית במצרים, הסכימו על העובדה שיש איסור דתי למכור גז טבעי לישראל.
 
הד"ר אלכחלאווי מסרה לעיתון: "איש ששכלו בראשו ויש לו כבוד אינו יכול אפילו לשקול יצוא גז לישראלים ההורגים והופכים את אחינו לפליטים בכל יום". המטיפה הוסיפה: "יצוא גז מצרי לישראל הוא בבחינת דיכוי לעם המצרי ולכל העמים המוסלמים ונוגד את תחושת הכלל. כולנו רוחשים שנאה לאלה הנוהגים להרוג בנו, לגנוב את אוצרותינו ועדיף שנמנע מלהעביר להם מטוב ארצנו".
 
הכומר הדגיש כי "יצוא גז בדרך זו לישראל אסור", והוסיף "כולנו יודעים שישראל היא אויב היסטורי מספר אחד למצרים ולאומה הערבית. לכל אורך ההיסטוריה ישראל התישה אותנו, שללה את אוצרותינו ולקחה מטוב ארצנו. כיצד אנו מוכרים להם מטוב ארצנו במחיר נמוך כל כך?".
 
הכומר הזהיר כי הסכם השלום בין ישראל ומצרים והוצאתה של מצרים ממעגל המלחמה הביא לחיזוקה של ישראל, להיחלשותה של מצרים והסכם הגז תורם לתהליך זה.
 
יצוין כי המופתי של מצרים נשאל בכנס פתוח על האפשרות של איסור דתי לייצא גז לישראל אך סירב להתייחס לעניין באופן פומבי וביקש מהמתעניין "להתייצב אצלו במשרד על מנת לקבל תשובה מפורטת".