פגיעה של 35% בתנועת סחר הטרנזיט בירדן

סחר הטרנזיט התנהל בעבר מירדן דרך נמל עקבה וכיסה את צרכי השוק העיראקי, אך עם הפעלת הקו הימי של ספאגה הוא הפך להיות אופציה מועדפת


10:06 ,27.01.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

הפעלת שני קווים ימיים בין מצרים וסעודיה, גרמה בשנה שעברה לירידת תנועת המעבר ממצרים לסעודיה ולעיראק דרך ירדן ב-35% וזאת בהשוואה לשנים קודמות. מה שתרם למגמה זו הוא יישום מגבלות שהוטלו על קו נואיבה עקבה על ידי שתי המדינות לעומת התמריצים של שני הקווים מהצד הסעודי.

 

ראש ועדת התיירות, התחבורה והשירותים בבית הנבחרים הירדני, חבר הפרלמנט עובייד יאסין, אמר אתמול כי פרויקט שיתוף הפעולה הכלכלי הערבי המשותף המיוצג על ידי ״חברת הגשר הערבי״ ניצב כיום מול אתגר משמעותי בדמות הקווים הימיים החדשים: סוח׳נה - ינבוע - ערער וכן ספאגה ערער – דבא.

 

לדברי יאסין, סחר הטרנזיט התנהל בעבר מירדן דרך נמל עקבה וכיסה את צרכי השוק העיראקי, אך עם הפעלת הקו הימי של ספאגה הוא הפך להיות אופציה מועדפת, במיוחד בקרב הסוחרים העיראקים בשל תעריפי הנמל הגבוהים בעקבה וההקלות שניתנו לתנועת הנוסעים והמשאיות בספאגה ושיבוש תנועת הנוסעים ממצרים לעקבה בדרך הים.