ערב הסעודית תחל ביישום פרויקט הגשר היבשתי בשנה הבאה

פרויקט הגשר היבשתי הסעודי הוא אחד מפרויקטי התשתית הגדולים המתוכננים בממלכה ועלות הקמתו מוערכת ב-7 מיליארד דולר. הפרויקט מורכב משישה קווים, כולל שדרוג קווים קיימים ובניית קטעי מסילה חדשים ולאורך התוואי יוקמו שבעה מרכזים לוגיסטיים


12:21 ,28.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

ערב הסעודית מתכוננת להתחיל בשנה הבאה לעבוד על פרויקט ״הגשר היבשתי״ הסעודי ששוויו המוערך מגיע ל-7 מיליארד דולר. העבודה תתחיל כאשר המו״מ על העלות הסופית ומקורות המימון של הפרויקט יגיע לשלביו האחרונים. 

 

לפי הודעה מטעם התכנית הלאומית לפיתוח תעשייה ולוגיסטיקה (NIDLP), המו״מ על יישום הפרויקט הגיע לשלבים מתקדמים. מוקדם יותר השנה אמר שר התחבורה והלוגיסטיקה הסעודי סאלח אל-ג'אסר בפורום בריאד כי הרשויות הסעודיות מנהלות מו״מ עם ״קואליציית הגשר הסעודית-סינית״ (SLCC) לקביעת העלות הסופית ומקורות המימון של הפרויקט. SLCC חתמה על מזכר הבנות ליישום הפרויקט על בסיס שותפות ציבורית-פרטית באוקטובר 2018. SLCC הוקמה על ידי חברת הרכבות הסעודית (SAR) ו-China Civil Engineering Construction Corporation.

 

פרויקט הגשר היבשתי הסעודי הוא אחד מפרויקטי התשתית הגדולים המתוכננים בממלכה. התוכנית מיושמת על ידי חברת הרכבות הסעודית. הפרויקט מורכב משישה קווים, כולל שדרוג קווים קיימים ובניית קטעי מסילה חדשים. לאורך התוואי יוקמו שבעה מרכזים לוגיסטיים: המרכז הלוגיסטי של עיר התעשייה ג׳ובייל, נמל הלוגיסטיקה היבש דמאם, הנמל היבש של ריאד, המרכז הלוגיסטי בנמל התעופה המלך ח׳אלד בריאד, הנמל היבש הלוגיסטי בג׳דה, המרכז הלוגיסטי בנמל המלך עבדאללה והמרכז הלוגיסטי של עיר התעשייה יאנבוע.