עקבה: הוארך מועד הגשת ההצעות במכרז להעתקת הנמל

היקף המכרז של פרויקט העתקת נמל עקבה מהעיר אל דרומה למפרץ עקבה מוערך ב-536 מיליון דולר. המועד האחרון נדחה עד לסוף חודש יוני 2009


00:00 ,16.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

היקף המכרז של פרויקט העתקת נמל עקבה מהעיר אל דרומה למפרץ עקבה מוערך ב-536 מיליון דולר. המועד האחרון נדחה עד לסוף חודש יוני 2009
 
הרשות לפיתוח עקבה האמונה על פרויקט העתקת נמל עקבה דרומה הודיעה על החלטתה להאריך את המועד האחרון להגשת הצעות טכניות וכספיות במכרז להקמת הנמל החדש וזאת עד סוף חודש יוני 2009 במקום חודש אפריל הנוכחי.
 
בהודעת החברה לפיתוח עקבה נמסר כי ההחלטה להאריך את מועד הגשת ההצעות במכרז להעתקת הנמל נובעת מהרצון להעניק רמת גמישות גבוהה למשתתפים תוך מתן אפשרות למעורבות גדולה יותר של המגזר הפרטי. עוד נמסר כי ההחלטה להאריך את מועדי הגשת ההצעות במכרז התקבלה תוך היענות לבקשת הקבוצות השונות המתמודדות אשר נזקקות לזמן נוסף בעקבות דרישות חדשות של הגורמים המממנים בתוך ירדן ומחוצה לה בשל המשבר הכלכלי העולמי.
 
בחברה לפיתוח עקבה מקווים כי הזוכים במכרז ייבחרו עד סוף חודש יולי ועבודות ההקמה של נמל עקבה החדש יחלו ברבעון האחרון של השנה.
 
היקף המכרז של פרויקט העתקת נמל עקבה מהעיר אל דרומה למפרץ עקבה מוערך ב-536 מיליון דולר, כאשר על פי תנאי המכרז, יוענק לזוכה זיכיון למשך 30 שנה במסגרת שותפות בין המגזר הציבורי והפרטי בירדן לתכנון, הקמה, מימון, הפעלה והעתקה של הנמל מהעיר עקבה לאתר החדש.
 
הפרויקט זכה לשם "הנמל החדש של עקבה באזור התעשייה הדרומי". על פי התוכניות שטח הנמל, הרציפים והתשתיות יישארו בבעלות המדינה באמצעות החברה לפיתוח עקבה, אשר תעניק את זכויות הפיתוח וההפעלה לזוכה במכרז על בסיס החכרת השטח בלבד בצד חתימה על הסכם לפיתוח והפעלה של הנמל החדש.
 
בירדן מעריכים כי בניית הפרויקט תימשך 44 חודשים לאחר חתימת החוזים הצפויה בסוף השנה הנוכחית, כאשר פינויו של נמל עקבה צפוי ליצור שטח לתיירות, סחר ומגורים בהיקף של 300 הקטר.