עקב המצב בסוריה: רק אניית מטען כללי אחת בדרכה לנמל טרטוס

הפעילות המסחרית ברחבי נמלי סוריה נעצרה כאשר חברות בינלאומיות מחכות לראות מי עולה לשלטון והאם הסנקציות יוסרו. אמברי, סוכנות הייעוץ לאבטחה ימית מבריטניה: מייעצים לכלי שיט להתרחק מהמים הטריטוריאליים של סוריה


09:43 ,10.12.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

אניית מטען כללי קטנה בת 45 שנה, המפליגה תחת דגל טנזניה, היא האנייה היחידה שנכנסת למים הטריטוריאליים של סוריה כיום.

 

האנייה Omorfi בבעלות טורקית מפליגה בדרכה לנמל טרטוס, בעוד שאר הספנות המסחרית הבינלאומית מעניקה לאומה המזרח-תיכונית נשארת מאחור, ומאפשרת להתקוממות שגרמה להפלתו של בשיר אל-אסד כמנהיג סוריה בסוף השבוע האחרון להירגע לפני שהיא תתחיל לפקוד מחדש את המדינה שסועת המלחמה. הפעילות המסחרית ברחבי נמלי סוריה נעצרה כאשר חברות בינלאומיות מחכות לראות מי עולה לשלטון והאם הסנקציות יוסרו.

 

על פי דיווחים בעיתונות זרה, נמל לטקיה, בו יש לחברת CMA CGM זיכיון, היה בין נמלים שנפגע מתקיפות של צה״ל. אמברי, סוכנות הייעוץ לאבטחה ימית מבריטניה, ציינה כי אנליסטים שלה צפו בצילומי וידאו ובתמונות שהראו פיצוצים ושריפות מרובות הן במסוף המכולות של הנמל והן בנמל הצבאי. אמברי מייעצת לכלי שיט להתרחק מהמים הטריטוריאליים של סוריה.

 

סוכנות הברוקרים ברמר ציינה כי ״אם הסנקציות יוסרו, הדבר עשוי לאפשר לסוריה לרכוש נפט משווקים גלובליים כדי לענות על הביקוש לשני בתי הזיקוק המבצעיים של המדינה בחומס ובבניאס, על רקע מחסור בדלק״.

 

על פי נתונים מאתר Oceanbolt, פלטפורמה בעלת אינפורמציה על שוק הסחורות, רוסיה הייתה המקור הגדול ביותר למטענים המובלים בים לסוריה בשנה עד כה, ואחריה איראן, טורקיה ומצרים.