עלייה במחירי כרטיסי הטיסה במפרץ

זאת עקב עליית מחירי הדלק. מספר חברות תעופה הטילו היטלים חדשים על מחיר הכרטיס


00:00 ,31.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת עקב עליית מחירי הדלק. מספר חברות תעופה הטילו היטלים חדשים על מחיר הכרטיס
 
חברות תעופה רבות הפועלות במפרץ הודיעו על העלאת מחירי כרטיסי הטיסה וזאת עקב עליית מחירי הדלק בשווקי העולם. העיתון "אלח'ליג'" היוצא לאור במפרץ מדווח כי חברת התעופה Emiratesהפועלת מנסיכות דובאי העלתה בחודש דצמבר שעבר את מחירי הכרטיסים במחלקת התיירים בטיסותיה ב-8%, ואילו חברות התעופה Etihad, חברת התעופה הלאומית של איחוד הנסיכויות, וחברת Alarabia הפועלת בתחום Low Cost הודיעו כי לא יוכלו לספוג את עליית מחירי הדלק לאורך זמן והן צפויות להודיע על העלאת מחירים בהיקף של 5% בממוצע.
 
במקביל, מדווח העיתון כי מספר חברות תעופה הטילו היטלים חדשים על מחיר הכרטיס. לשם דוגמה, חברת התעופה "אלח'ליג'" הנמצאת בבעלות ממשלת נסיכות בחריין, הוסיפה היטל של 10 דולר למחירי הכרטיסים ואילו חברת התעופה הלאומית של סוריה הוסיפה היטל של 38 דולר.
 
לדברי העיתון, חברות תעופה ערביות נוספות בוחנות הוספת היטל של עד 5% ממחיר הכרטיס ובהן Egypt Air המצרית, Royal Jordanian הירדנית ו Middle East הלבנונית.
 
העיתון מדווח עוד כי חברות התעופה האמריקאיות הפועלות במפרץ כגון Delta, American, Unitedהוסיפו לאחרונה 20 דולר למחירי הכרטיסים כפיצוי על העלייה במחירי הדלק.