עיתון מצרי: בעלי מפעלי הלבשה מצרים ביקרו בישראל במטרה לייבא כותנה

עיתון האופוזיציה המצרי " אלוופד " מדווח מפי מקורות בתחום הכלכלה בקהיר כי קבוצה של בעלי מפעלי הלבשה מצרים ביקרו במהלך השבועיים האחרונים בישראל כדי לבחון את מרכיב התשומה הישראלית במוצריהם על מנת לייצאם במסגרת ההסכם המשולש ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים


00:00 ,10.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

עיתון האופוזיציה המצרי " אלוופד " מדווח מפי מקורות בתחום הכלכלה בקהיר כי קבוצה של בעלי מפעלי הלבשה מצרים ביקרו במהלך השבועיים האחרונים בישראל כדי לבחון את מרכיב התשומה הישראלית במוצריהם על מנת לייצאם במסגרת ההסכם המשולש ליצור משותף באזורי תעשייה מועדפים.

לפי הדיווח בעלי המפעלים המצרים מצאו שרוכסנים או כפתורים אינם מספיקים על מנת למלא את מכסת התשומות הנדרשות מישראל בהיקף של 11.7% מהמוצר המיוצא לשוק האמריקני, על כן עלתה ההצעה לייבא כותנה מישראל.
 
אחד מחשובי סוחרי הכותנה במצרים הגיב לידיעה באומרו שהרעיון אינו כדאי מבחינה כלכלית משום שהכותנה הישראלית בעלת סיב ארוך ומחירה גבוה לעומת הכותנה המצרית דבר שיגדיל את עלותם של מוצרי ההלבשה המיועדים ליצוא לארה"ב. בנוסף הכותנה נחשבת מוצר מוגן במצרים ויבוא תשומה זו מצריכה אישור מיוחד ממשרד החקלאות המצרי הנוהג לשלוח משלחות למדינות היצוא על מנת לבצע בדיקות איכות.
 
יצוין כי בתקשורת הערבית דווח לאחרונה כי משלוח ראשון של 2500 טון של כותנה מישראל למצרים נשלח לאחרונה לבקשת חברה מצרית.