עיראק: שיקום נמל התעופה של העיר בצרה

צבא ארצות הברית בעיראק הודיע רשמית כי שדה התעופה הבינלאומי של העיר הדרומית בצרה יפתח מחדש בפני טיסות בינלאומיות בחודש יולי 2005. המהנדס נולאן סמית' הודיע כי השדה שהיה סגור מאז תחילת המלחמה בעיראק ישופץ ויותאם לתקן הבינלאומי בסכום של 4.9 מליון דולר.


00:00 ,22.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

צבא ארצות הברית בעיראק הודיע רשמית כי שדה התעופה הבינלאומי של העיר הדרומית בצרה יפתח מחדש בפני טיסות בינלאומיות בחודש יולי 2005.
 
המהנדס נולאן סמית' הודיע כי השדה שהיה סגור מאז תחילת המלחמה בעיראק ישופץ ויותאם לתקן הבינלאומי בסכום של 4.9 מליון דולר.
 
העיר בצרה נחשבת לבירת הדרום בעיראק וממוקמת 550 קילומטר מדרום לבירה בגדאד. שדה התעופה שלה נפגע קשות עקב הסנקציות הכלכליות שהטיל האו"ם על עיראק בעקבות מלחמת המפרץ השניה בשנים 1990 – 2003, והביזה שאירעה במקום בעקבות המלחמה האחרונה. אזור הדרום בעיראק נהנה ממצב בטחוני טוב יותר לעומת אזור הבירה בגדאד וצפון המדינה, דבר שעורר דרישה חד משמעית של שר התחבורה העיראקי לפתוח מחדש את שדה התעופה של בצרה.
 
יצוין שבתאריך 18 בספטמבר 2004 ביצעה חברת התעופה הלאומית של עיראק טיסה סמלית בינלאומית ראשונה  מנמל התעופה הבינלאומי של בגדאד לרבת עמון אולם ללא נוסעים. משרד התחבורה העיראקי פועל כעת לחתום מחדש ולבצע חוזים שנחתמו בעבר עם חברת אייר באס לאספקת מטוסי נוסעים לחברת התעופה הלאומית של עיראק, חוזים שלא בוצעו עקב הסנקציות שהוטלו על עיראק.
 
חברת התעופה היחידה הפועלת באופן סדיר בעיראק בימים אלה היא חברת התעופה הממלכתית של ירדן המקיימת טיסות קבועות בין נמלי התעופה של רבת עמון ובגדאד.