עיראק: שדה התעופה הבינלאומי החדש בנג'פ ייפתח באמצע יולי

השלב הראשון בהקמת שדה התעופה החדש של העיר יושלם במחצית חודש יולי הבא והטיסה הראשונה תנחת ב-20 ביולי. השדה צפוי לקלוט 3 מיליון נוסעים בשנה


00:00 ,30.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

השלב הראשון בהקמת שדה התעופה החדש של העיר יושלם במחצית חודש יולי הבא והטיסה הראשונה תנחת ב-20 ביולי. השדה צפוי לקלוט 3 מיליון נוסעים בשנה
 
ממשלת מחוז נג'פ בדרום עיראק הודיעה כי חתמה על חוזה עם חברה מכווית לאספקת ציוד הפעלה וניהול של שדה התעופה הבינלאומי החדש ההולך ונבנה בעיר.
 
החוזה עם חברת "אלעקיק" מכווית הוא בהיקף של 50 מיליון דולר וכולל אספקת ציוד אבטחה, בניית הגדר המקיפה את השדה וכן הרחבת שטח ההמתנה למטוסים ואולמות הנוסעים היוצאים והנכנסים ואולם VIP.
 
החברה הכוויתית התחייבה להדריך את צוות העובדים המקומי בניהול שדה התעופה והפעלתו. מושל נג'פ, העיר הקדושה השנייה בחשיבותה לעדה השיעית, הבהיר כי השלב הראשון בהקמת שדה התעופה החדש של העיר יושלם במחצית חודש יולי הבא והטיסה הראשונה תנחת ב-20 בחודש משדה התעופה הבינלאומי של העיר ארביל בחבל כורדיסטאן בצפון עיראק.
 
על פי ההסכם יתחלקו ממשלת מחוז נג'פ והחברה הכוויתית בהכנסות מהפעלת שדה התעופה שווה בשווה. השדה, הצפוי לקלוט שלושה מיליון נוסעים בשנה, משתרע על שטח של 6,500 מ"ר והוא כולל מסלול נחיתה באורך 3,000 מטר ורוחב 600 מטרים, המסוגל לאפשר נחיתה והמראה של מטוסים מדגם בואינג 767.
 
שדה התעופה החדש של העיר נג'פ ממוקם שמונה קילומטרים ממזרח לעיר, והוא כולל בית נתיבות, חנויות פטורות ממכס, מגדל פיקוח, מרכז כיבוי, מבני תחזוקה, סככות לתיקון מטוסים, מסלולי נחיתה לחירום ועוד.
 
העיר נג'פ היא אחת משתי הערים הקדושות לשיעה בעיראק ופוקדים אותה מיליוני עולי רגל בשנה מעיראק ומחוצה לה להשתטח ולהתפלל על קיברו של עלי בן אבי טאלב, מייסדה של השיעה הקבור על פי המסורת המוסלמית בעיר.