עיראק פנתה לבואינג להקדים אספקת מטוסים

שר התחבורה העיראקי פנה ליצרנית המטוסים האמריקאית בבקשה להקדים כבר לשנה זו את אספקת המטוסים הראשונים מתוך הזמנה של 55 מטוסים חדשים


00:00 ,23.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה העיראקי פנה ליצרנית המטוסים האמריקאית בבקשה להקדים כבר לשנה זו את אספקת המטוסים הראשונים מתוך הזמנה של 55 מטוסים חדשים
 
שר התחבורה של עיראק הודיע כי ארצו פנתה ליצרנית המטוסים בואינג, בבקשה להקדים אספקת מטוסי נוסעים חדשים וזאת על מנת לאפשר הרחבת פעילות חברת התעופה הלאומית.
 
השר העיראקי עאמר עבדאלג'באר הודיע כי חברת התעופה של עיראק מחזיקה בצי המטוסים שברשותה כיום ארבעה מטוסים ישנים ולכן מתבססת באופן בלעדי על חכירת מטוסים היקרה באופן משמעותי, על כן פנה משרדו ליצרנית המטוסים האמריקאית בבקשה להקדים כבר לשנה זו את אספקת המטוסים הראשונים מתוך הזמנה של 55 מטוסים חדשים מהדגמים 737, 777 ו 787 המיועדים לאספקה החל בשנת 2013.
 
לדברי השר העיראקי, יצרנית המטוסים הבטיחה לבחון את הבקשה תוך פנייה לחברות תעופה אחרות אשר הזמינו מטוסים בבקשה לתת עדיפות להזמנה מעיראק. שר התחבורה של עיראק מסר כי בעקבות הרחבת פעילותה זקוקה חברת התעופה הלאומית ל-200 מטוסים חדשים.
 
נזכיר כי עד לפני שנה וחצי טסה חברת התעופה של עיראק לששה יעדים בלבד (רבת עמון, דמשק, ביירות, דובאי טהרן וקהיר), אולם במהלך תקופה זו התווספו יעדים חדשים ביניהם תורכיה, גרמניה, יוון, אוסטריה, דנמרק, כווית, קטאר, בחריין ופקיסטאן.
 
עיראק חתמה על הסכם שמיים פתוחים עם בריטניה וכן על מזכר הבנות להפעלת קווי תעופה לארצות הברית.
 
הסכמי רכישת המטוסים עליהם חתמה ממשלת עיראק עם יצרנית המטוסים בואינג הם בהיקף של 5.9 מיליארד דולר לרכישת 55 מטוסים. ההסכם כולל סכום של 30 מיליון דולר המוקצה להדרכת טייסים וכמו כן התחייבה חברת בואינג להעניק לעיראק סכום של שבעה מיליון דולר להקמת מכון להכשרת טייסים בבגדאד.