עיראק מפנה כלי שיט טבועים כדי להקל את הכניסה לנמלי הים

מחלקת החילוץ הימי מטעם משרד התחבורה העיראקי פועלת לניקוי ולפינוי כל אפיקי השיט, בין אם מדובר בהפרעה לתנועת הספנות, בעיכוב העגינה או בין אם מדובר בפגיעה בנוף


11:06 ,05.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה העיראקי מסר ביום שישי כי הוא נמצא בתהליך מואץ של פינוי מכשולים ימיים בסמוך לנמלים, וגילה כי בשבוע שעבר פונו למעלה מ-1,400 טונות של מכשולים כאלה. דובר ״החברת הכללית לנמלי הים של עיראק״, אנמאר א-סאפי, אמר לסוכנות הידיעות העיראקית כי מחלקת החילוץ הימי של החברה פועלת לניקוי ולפינוי כל אפיקי השיט, בין אם מדובר בהפרעה לתנועת הספנות, בעיכוב העגינה או בין אם מדובר בפגיעה בנוף.

 

א-סאפי ציין כי תהליך הוצאת ״הגרוטאות הימיות״ נמשך, ובמהלך השבוע שעבר נתגלו שני עצמים שקועים - האחד במשקל 600 טון והשני במשקל 800 טון. עצמים אלה אותרו בכניסה ל״מנהרת חריר״ - המנהרה החדשה הנחפרת בין נמל פאו הנמצא בבנייה לבין נמל אום קאסר.

 

הדובר הבהיר כי עבודות החילוץ מתבצעות באמצעות מנוף שיכולת הנשיאה שלו 2,000  טון. לדבריו, מדובר במנוף ייחודי לאזור המפרץ שעד כה עשה שימוש במנופים בעלי יכולת הרמה של כ-1,500 טון. א-סאפי הסביר כי במנוף זה נעשה שימוש להרמת כלי שיט טבועים גדולים כמו ספינות וגוררות. לגבי שאר העצמים הטבועים נעשה שימוש במנוף קטן יותר בשימושה של החברה.