עיראק מכחישה כי נשארה מחוץ לדרך המשי המודרנית

זאת על רקע התבטאות של שר התחבורה העיראקי לשעבר שהגדיר את ההתמודדות עם נמל פאו כ״כישלון״. גם סוכנות הידיעות הסינית פרסמה מפה עדכנית של דרך המשי שאינה כוללת את נמל פאו


10:12 ,14.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שני אישרה ״החברה הכללית לנמלים עיראקים״ כי נמל פאו הנמצא בהקמה בימים אלה הוא אכן חלק מ״דרך המשי״. החברה הוסיפה כי בקרוב ייחתם חוזה עם חברה איטלקית לתכנון ״התעלה היבשתית״ מהנמל החדש.

 

מנכ״ל חברת הנמלים, פרחאן אל-פרטוסי, ציין שהמרחק בין נמל אל-פאו לנמל טרטוס בסוריה הוא כ-1,200 ק״מ ובין נמל אל-פאו לנמל מרסין הטורקי הוא 1,500 ק״מ, ואלה מרחקים קצרים יותר מאשר נתיבי הסחר הימי הקיימים.

 

הוא הוסיף כי ״הסחר הימי מסין או דרום מזרח אסיה דרך הים מתבצע באמצעות הים האדום, תעלת סואץ ומשם לים התיכון לאירופה. נמל פאו יקצר את המרחק הזה דרך ׳התעלה היבשה׳, שתצא ממנו לכיוון הים התיכון״.

 

אל-פרטוסי אמר עוד כי משרד התחבורה יתקשר בקרוב בחוזה עם חברה איטלקית שתתכנן את התעלה היבשתית.

 

הדברים האלה נאמרו בתגובה לדבריו של שר התחבורה העיראקי לשעבר, כאזם אל חמאמי, ולפיהם עיראק כבר אינה חלק מדרך המשי המודרנית בשל מה שהגדיר ״הכישלון להתמודד עם נמל פאו״. גם סוכנות הידיעות הסינית פרסמה מפה עדכנית של דרך המשי, שלא כללה מעבר בנמל פאו, אלא מעבר בחבל כורדיסטן (צפון עיראק) ומשם טורקיה.