עיראק: חידוש הטיסות מאירופה לאחר הפסקה של 18 שנה

בשבוע שעבר חתם משרד התעבורה העיראקי על מזכר הבנות עם חברת התעופה Air France-KLM לחידוש הטיסות בין בגדאד למספר בירות באירופה


00:00 ,19.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בשבוע שעבר חתם משרד התעבורה העיראקי על מזכר הבנות עם חברת התעופה Air France-KLM לחידוש הטיסות בין בגדאד למספר בירות באירופה
 
היסטוריה בעיראק. טיסת נוסעים ראשונה מהאיחוד האירופי נחתה בשדה התעופה של הבירה בגדאד וזאת לראשונה מזה 18 שנה. טייס המטוס מדגם  MD-83 השייך לחברת התעופהNordic Leisure הניף את דגל שבדיה בעת נחיתת המטוס על מסלול שדה התעופה של בגדאד כשעל סיפונו של המטוס 150 נוסעים רובם אזרחים עיראקים לשעבר.
 
שר התעבורה העיראקי, עאמר עבדאלג'באר אסמאעיל, מסר שטיסה בינלאומית נוספת - הפעם מהונג קונג - צפויה לנחות בשדה התעופה של בגדאד בימים בקרובים.
 
נזכיר כי בשבוע שעבר חתם משרד התעבורה העיראקי על מזכר הבנות עם חברת התעופה Air France-KLM לחידוש הטיסות בין בגדאד למספר בירות באירופה. מזכר ההבנות כולל בין היתר גם מתן סיוע טכני ולוגיסטי לחברת התעופה של עיראק ושיפוץ בית הנתיבות בשדה התעופה של בגדאד.
 
חברת התעופה הלאומית של עיראק מחדשת בהדרגה את פעילותה מאז הפלת משטרו של סדאם חוסיין בעיראק בשנת 2003 ומקיימת טיסות ליעדים מרכזיים באזור ביניהם רבת עמון, ביירות, טהרן, קהיר, איסטנבול, דמשק ודובאי. ממשלת עיראק הזמינה בחודש מאי האחרון 30 מטוסים מדגם בואינג 737 בעסקה שהיקפה 2.2 מיליארד דולר.