בכלי תקשורת עיראקיים דיווחו בסוף השבוע כי החלו העבודות להקמת המנהרה התת-מימית הגדולה ביותר במזרח התיכון, בנמל חור אלזובייר שבמחוז בצרה בדרום המדינה. אורכה של המנהרה כ-2.5 ק״מ והיא תכיל שישה מסלולים ונתיב חירום נפרד. המנהרה תשמש ישמש להובלת מטענים וסחורות.
לפי הדיווחים, המנהרה נבנית כדי לשפר את יכולת הייצוא של עיראק, אך השלמתה תלויה בהשגת המימון. ביצוע הפרויקט נמסר לחברת ההנדסה והבנייה ״דייהו״ הדרום קוריאנית בשנת 2019 בעלות ראשונית של 86 מיליון דולר. ״דייהו״ ו״טכנטל״, חברה איטלקית עליה הוטלה משימת הפיקוח על הבנייה והתכנון, הצהירו באחרונה כי השלמת הפרויקט תלויה בכך שהבנק המסחרי של עיראק, הנמצא בבעלות ממשלתית, יפרסם מכתב אשראי, קרי מסמך רשמי המבטיח תשלומים לחברות זרות. משך הביצוע המשוער של הפרויקט כ-20 חודשים.
המנהרה החדשה תקשר בין שני נמלי הסחורות העיקריים בעיראק - נמל אום קסר ונמל אל-פאו, שגם אותו דייהו מקימה – באמצעות רשת הכבישים המהירה במדינה. לפי גורמים בעיראק, פרויקט המנהרה חיוני עקב יכולתה המוגבלת של עיראק לייבא ולייצא מכיוון שיש לה רק נמל סחורות מרכזי אחד.