עומן עולה על מפת השטעון העולמית

הנסיכות העומנית מאיצה את הפיתוח הימי ומבצעת עבודות להעמקת נתיבי הגישה לנמל סלאלה במקביל לרכישת מנופים חדשים ובניית שני רציפים חדשים. הנמל מתעתד לטפל ב-4.4 מיליון מכולות בשנה


00:00 ,18.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הנסיכות העומנית מאיצה את הפיתוח הימי ומבצעת עבודות להעמקת נתיבי הגישה לנמל סלאלה במקביל לרכישת מנופים חדשים ובניית שני רציפים חדשים. הנמל מתעתד לטפל ב-4.4 מיליון מכולות בשנה
 
עומן הודיעה על השלמת העבודות להרחבת נמל סלאלה, הנמל המסחרי החשוב בעומן הממוקם בדרום הסולטנות לחוף האוקיאנוס ההודי. שישה מנופי ענק הגיעו לאחרונה מנמל שנגחאי בסין בהפלגה שארכה 38 יום והם מהווים חלק מתוכנית הפיתוח של הנמל.
 
המנופים החדשים הם במשקל של 1.5 טון ובגובה של 79 מטר כל אחד כאשר גובה מנוף המכולות 42 מטרים, אורך הזרוע 69 מטרים ובעלת יכולת נשיאה של 65 טון. תוכנית הפיתוח של נמל סלאלה כוללת הקמת שני רציפים בעומק של 18 מטרים ופתיחתם צפויה בתחילת שנת 2007. רציפים אלה מצטרפים לארבעה רציפים קיימים באורך כולל של 260 קילומטר בעומק של 16 מטרים.
 
במקביל התבצעה עבודה להעמקת נתיב הגישה לנמל ולהארכת שובר הגלים ל-2.85 קילומטר וזאת על מנת לאפשר לאוניות מכולה גדולות לפקוד את הנמל. היעד אותו הציבה עומן הוא להגדיל את יכולת הקליטה של הנמל ל-4.4 מיליון מכולות בשנה, כאשר הממוצע בשנתיים האחרונות עמד על 2.8 מיליון מכולות בשנה. יצוין כי נמל סלאלה העומני טיפל מאז הקמתו בשנת 1988 ב-11 מיליון מכולות.
 
אזור נמל סלאלה הוכרז כאזור סחר חופשי כבר בשנת 2005, וזאת על מנת להגביר את הפעילות הכלכלית באזור בעיקר לאור העובדה שנסיכות עומן הצטרפה לארגון הסחר העולמי וחתמה לאחרונה על הסכם סחר חופשי עם ארה"ב.
 
מטרתה של תוכנית פיתוח נמל סלאלה היא להפוך את הנמל למרכז בינלאומי לשטעון תוך ניצול מיקומו לחוף האוקיאנוס ההודי, על קווי הספנות בין אסיה, אירופה ואמריקה מחוץ למיצרים המובילים לים סוף. נמל סלאלה בדרום עומן הופך בכך לנמל המסחרי החשוב בנסיכות וגובר על הנמל בבירה מסקט הקרוי על שמו של שליט עומן הסולטן קאבוס.
 
לתוכניות הפיתוח של עומן בתחום הספנות יש גם פן תרבותי מעבר לפן הכלכלי. הסולטנות שואפת להחזיר עטרה ליושנה בתחום הספנות שכן צי הסוחר של עומן נחשב לצי השני בחשיבותו במפרץ לחוף האוקיאנוס ההודי במאה ה-19.