עומאן: נפתח נמל ״עוקף הורמוז״

ממשלת עומאן מקווה שהמיקום הגיאופוליטי האסטרטגי של נמל דקם כיעד חלופי למצר הורמוז יסייע להפוך אותו לאטרקטיבי כנמל לתנועת הסחר בינלאומי. בטקס הפתיחה נכח מלך בלגיה פיליפ והמלכה מתילדה


11:47 ,07.02.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שישי פתחה סולטנות עומאן באופן רשמי את נמל דקם כחלק ממה שהיא טוענת תכנית השואפת לגוון את כלכלתה ולהרחיב את התשתיות שלה. טקס הפתיחה של הפרויקט - שפותח בשיתוף עם נמל אנטוורפן בבלגיה – נערך בנוכחות מלך בלגיה פיליפ והמלכה מתילדה, שהגיעו לעומאן לביקור של שלושה ימים.

 

״נמל דקם הוא הזרז העיקרי של הפרויקטים תחת ׳חזון עומאן 2040׳, הצהיר אחמד אל-דיב, סגן יו״ר הרשות הציבורית לאזורים כלכליים מיוחדים ואזורים חופשיים״ של הסולטנות, במהלך טקס הפתיחה.

 

הנמל עצמו שייך ל״רשות האזור הכלכלי המיוחד של דקם״ שהוקמה כדי לסייע בגיוון כלכלת הסולטנות. הוא פותח כמרכז לוגיסטי משולב ורב-מודאלי, עם קישורים ימיים, רשת כבישים, שדה תעופה ומערכת רכבת. ממשלת עומאן מקווה שהמיקום הגיאופוליטי האסטרטגי שלו - כיעד חלופי למצר הורמוז - יסייע להפוך אותו לאטרקטיבי כנמל לתנועת הסחר בינלאומי, כולל מטענים המיועדים לפרויקטים גדולים בסולטנות וכן ולאזורי זיכיון חיפושי הנפט והגז.

 

הנמל מורכב משלושה רציפים עיקריים: רציף מסחרי, רציף ממשלתי וורציף לחומרים נוזליים. אורכם הכולל של שוברי הגלים כ-8.7 קילומטרים, עומק אגן הנמל מגיע ל-18 מטרים.