סעודיה תקים ״עיר לוגיסטית״ בנמל הים של ג׳יבוטי

האזור, שיוקם על שטח של 120,000 מ״ר, כולל תערוכת קבע ופלטפורמה לתעשיות הסעודיות, במטרה לייצא את התוצרים שלהן לאפריקה. ההסכם עם הקבוצה הסעודית הוא למשך 92 שנים


10:47 ,05.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שלישי, חתמה קבוצה של משקיעים סעודים בבירה ג׳יבוטי על החוזה להקמת ״עיר הלוגיסטיקה הסעודית״ באזור החופשי בנמל הים של ג׳יבוטי. הפרויקט ממוקם על שטח של 120,000 מ״ר, בשלב הראשון שלו. ההסכם עם הקבוצה הסעודית הוא למשך 92 שנים. האזור כולל תערוכת קבע ופלטפורמה לתעשיות הסעודיות, מתחם לחילופי סחר הכולל גם מספר מתקנים ומחסנים.

 

ההסכם על הקמת האזור הלוגיסטי נחתם במסגרת ביקור של משלחת הפדרציה של לשכות המסחר הסעודיות בג׳יבוטי. משלחת זו כללה יותר מ-100 אנשי ונשות עסקים ונציגים של מספר סוכנויות ממשלתיות סעודיות. החוזה נחתם על ידי חסן אל-חואיזי, נשיא הפדרציה של הלשכות הסעודיות, ואבובאקר עומר האדי, יו״ר רשות הנמלים והאזורים החופשיים של ג'יבוטי. נמל ג׳יבוטי נחשב ל״שער ליבשת אפריקה״.

 

ראש הפדרציה של הלשכות הסעודיות, חסן אל-חואיזי, אמר בהצהרות לערוץ אל-ערביה: ״נחתם חוזה חכירה לטווח ארוך עם רשויות נמל ג׳יבוטי בשטח של 120,000 מ״ר באזור החופשי. במיקום ייחודי בנמל ג׳יבוטי״. הוא הוסיף: ״מטרת האזור היא להקים תערוכה קבועה לתעשיות הסעודיות במטרה לייצא את התוצרים שלהן לאפריקה, שכן הן מבוקשות שם״.