סעודיה מקשה על הובלת סחורות באמצעות משאיות זרות בתחומה

סעודיה החליטה כי החל מ-1 באפריל לא יתאפשר למשאיות זרות להוביל סחורה בתוך הממלכה אלא רק לאחר הוצאת אישור אלקטרוני. נציין כי הדרישה למנוע ממשאיות זרות לא סדירות לעסוק בהובלת סחורות בין עריה של סעודיה אינה חדשה


12:56 ,30.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

סעודיה החליטה כי החל מ-1 באפריל לא יתאפשר למשאיות זרות להוביל סחורה בתוך הממלכה אלא רק לאחר הוצאת אישור אלקטרוני. העניין עורר ביקורת מצד בעלי משאיות מחוץ לממלכה, אולם משקיעים בענף התחבורה היבשתית בסעודיה דווקא הגיבו באמרם כי ההחלטה של רשות התחבורה הכללית תגביר את התחרות ותמשוך השקעות זרות.

 

ראש הוועדה הלוגיסטית בלשכת מחוז א-שרקיה, רקאן אלעטישאן, אמר כי ההחלטה מחזירה את האיזון לשוק וזאת באמצעות מתן שוויון הזדמנויות עבודה לכולם. הוא הדגיש שהדרישה למנוע ממשאיות זרות לא סדירות לעסוק בהובלת סחורות בין עריה של סעודיה אינה חדשה, והיא מיושמת באמצעות פיתוח התקנות והחקיקה. אלעטישאן קרא לבעלי משאיות זרות המעוניינים לפעול בממלכה לעשות זאת בהתאם לתקנות תוך העסקת סעודים.

 

הוא הסביר כי במעברי הגבול הסעודים יתחילו לחייב משאיות זרות לשלם דו"חות אם יימצא שהן מפירות את התקנות בטרם תותר יציאתן מהממלכה. אלעטישאן הדגיש שהובלת סחורות ללא הוצאת אישור אלקטרוני מהווה הפרה מפורשת של החוק ולכן מחייבת הטלת קנסות.