סעודיה: מגזר התעופה מציע הזדמנויות השקעה

״ועידת עתיד התעופה״ שתתקייים בקרוב בריאד בחסות מלך סעודיה צפוי להציג הזדמנויות השקעה בשווי של יותר מ-100 מיליארד דולר במטרה להשיג את יעד חזון הממלכה 2030 להפיכתה של הממלכה למרכז לוגיסטי מוביל במזרח התיכון


11:16 ,13.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

״ועידת עתיד התעופה״ במהדורתה השלישית, תתקייים בחסות מלך סעודיה מ-20 עד 22 במאי 2024, בעיר ריאד. האירוע, המאורגן על ידי הרשות הכללית לתעופה אזרחית, יתקיים תחת הסיסמה ״שיפור רמת הקישוריות הגלובלית״. הכנס צפוי להציג הזדמנויות השקעה בשווי של יותר מ-100 מיליארד דולר במטרה להשיג את יעד חזון הממלכה 2030 להפיכתה של הממלכה למרכז לוגיסטי מוביל במזרח התיכון.

 

הכנס יציג את הפרויקטים והתמריצים של הממלכה שנועדו למשוך השקעות במגזר התעופה הסעודי. לפי מארגני הכנס, שווי הזדמנויות ההשקעה שמספקים שדות התעופה הסעודים מסתכם ביותר מ-50 מיליארד דולר, מתוך שווי כולל של 100 מיליארד דולר של השקעות במגזר התעופה של הממלכה. שווי הזמנות הרכש של מטוסים חדשים על ידי סעודיה עומד על כ-40 מיליארד דולר. 10 מיליארד הנותרים מחולקים למגוון פרויקטים, כולל 5 מיליארד דולר, שווי ההשקעות המוצע על ידי אזורי הלוגיסטיקה המיוחדים הממוקמים בשלושת שדות התעופה המרכזיים של הממלכה - בריאד, ג׳דה ודמאם.