סעודיה: מארסק תקים מרכז מתקדם לאחסון בקירור בנמל דמאם

המרכז החדש, המשתרע על שטח כולל של 30,000 מ״ר, אמור לטפל במוצרים קפואים ומזון מעובד, וכן מוצרי חלב ופירות העונה


09:58 ,28.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

הרשות הכללית לנמלים בסעודיה ״מוואני״ חתמה ביום שלישי על הסכם בין חברת מארסק וחברת רפאד לנדל״ן בדבר הפעלת מרכז האחסון הקירור המשולב הגדול ביותר בנמל המלך עבדאלעזיז בדמאם. ההסכם נחתם בנוכחות שר התחבורה והלוגיסטיקה, יו״ר מועצת המנהלים של מוואני, סאלח בן נאסר אל-ג׳סר.

 

ההסכם מגיע במסגרת חיזוק מערך הביטחון התזונתי והתמיכה בייצוא וייבוא המזון של סעודיה, שכן 20% מהמזון עוברים דרך נמל המלך עבדאלעזיז. המרכז החדש, המשתרע על שטח כולל של 30,000 מ״ר, אמור לטפל במוצרים קפואים ומזון מעובד, וכן מוצרי חלב ופירות העונה. המרכז יצויד בהתאם לתקנים בינלאומיים לטמפרטורה ולחות, כך שפליטת גזי החממה תמוזער על ידי תחנת פאנלים סולאריים בהספק של עד 600 קילוואט וייצור מינימום של 15% מדרישות האנרגיה בתחילת הפעילות.

 

המרכז החדש כולל מתקן לטיפול במים כדי לענות על הביקוש, ולהימנע מהובלות ממפעלים חיצוניים לטיפול במים, מה שמפחית את פליטת הפחמן מהם כתוצאה מנסיעות של כ-87,600 ק״מ מדי שנה. בנוסף, משאיות שיפעלו בין המרכז החדש למסוף נמל המלך עבדאלעזיז יהיו חשמליות.

 

ראוי לציין כי נמל המלך עבדאלעזיז בדמאם ממוקם במזרח הממלכה לחופי המפרץ הפרסי, וזהו הנמל העיקרי למעבר סחורות מכל העולם לאזורים המזרחיים והמרכזיים של הממלכה.