סעודיה: אמזון תבצע משלוחים באמצעות רכבי חשמליים

אמזון, ענקית המסחר האלקטרוני העולמית, מתכוונת להשתמש במשאיות חשמליות כדי לספק משלוחים בשוק הסעודי. התכנית תמומש במהלך שבע השנים הקרובות, באמצעות חברת Rivian האמריקאית, הנתמכת על ידי אמזון


13:24 ,09.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

אמזון, ענקית המסחר האלקטרוני העולמית, מתכוונת להשתמש במשאיות חשמליות כדי לספק משלוחים בשוק הסעודי. התכנית תמומש במהלך שבע השנים הקרובות, באמצעות חברת Rivian האמריקאית, הנתמכת על ידי אמזון. רשת אלערבייה ציטטה מקור בחברת אמזון כאומר שלחברה יש תוכנית שאפתנית לחסל את פליטת הפחמן בכל פעילותה בכל המדינות בהן היא פועלת ברחבי העולם, ובכוונתה להכליל את פעולת המשלוח באמצעות משאיות חשמליות.

 

המקור הוסיף כי בכוונת החברה להתחיל להשתמש במשאיות חשמליות למשלוח ברחבי ממלכת ערב הסעודית, וזו תהיה אחת המדינות הערביות הראשונות בהן פועלות מכוניות אלו. לדבריו, סעודיה נבחרה לאור ההתפתחות המשמעותית שהשיגה הממלכה בתחום התשתיות והמעבר לאנרגיה מתחדשת, כמו גם חדירתה לשוק תעשיית הרכב החשמלי.

 

נזכיר כי אמזון פועלת בחמש מדינות ערביות: ערב הסעודית, מצרים, ירדן, מרוקו והאמירויות והיא רכשה את פלטפורמת המסחר הערבית Souq.com בשנת 2017.

 

החברה החלה להשתמש ב-10,000 מכוניות חשמליות בשיתוף חברת "Rivian" כדי לספק משלוחים בתוך ארה״ב. אמזון שואפת להגיע ל-100,000 מכוניות משלוח חשמליות מתוצרת "Rivian" ברחבי העולם עד שנת 2030.