סוריה רוכשת מטוסי נוסעים במוסקבה

זהו ניסיון לשבור את מחסום הסנקציות הבינלאומיות על סוריה המעכב השלמת עסקה לרכישת מטוסי נוסעים מיצרנית המטוסים האירופאית איירבוס


00:00 ,24.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זהו ניסיון לשבור את מחסום הסנקציות הבינלאומיות על סוריה המעכב השלמת עסקה לרכישת מטוסי נוסעים מיצרנית המטוסים האירופאית איירבוס
 
משלחת סורית רמת דרג מבקרת בימים אלה במוסקבה במטרה להשלים משא ומתן לחכירה ורכישה של מטוסי נוסעים מתוצרת רוסיה. המדובר בניסיון לשבור את מחסום הסנקציות הבינלאומיות על סוריה המעכב השלמת עסקת רכישת מטוסי נוסעים מיצרנית המטוסים האירופאית איירבוס.
 
העיתון הסורי "אלווטן" מדווח כי המשלחת הסורית בראשות המנהלת הכללית של משרד התחבורה הסורי ע'ידא עבדאללטיפ להשתתף הסלון האווירי "מאקס" הנערך בבירת רוסיה בימים אלה.
 
העיתון הסורי יודע לספר כי השיחות כוללות חכירה ורכישה של מטוסים מתוצרת טופלוב דגמי TU 204 ו-TU 214 המכילים 122 מושבים ומהווים דגמים מקבילים למטוסים מדגם איירבוס A320 על רכישתם סיכמה חברת התעופה הסורית בעבר.
 
חברת התעופה של סוריה חתמה בתחילת שנת 2009 על מזכר הבנות עם יצרנית המטוסים איירבוס לרכישת 14 מטוסים מדגמים שונים מתוצרת החברה אולם התנגדות ארצות הברית לעסקה מעכבת את ביצועה.
 
מקורות בחברת התעופה הסורית מסרו לעיתון "אלווטן" כי סוריה לא תמתין "לנצח" לאישור אמריקאי למכירת מטוסים חדשים, ולא תסכים להפוך נושא זה ל"בן ערובה וקלף מיקוח" מול סוריה בידיה של ארה"ב ותפעל למצוא פתרונות אלטרנטיביים.