נמל עקבה: שיפור בתנועת המכולות
סוכני חברות הספנות הבינלאומיות בירדן הודיעו בסוף השבוע כי ביכולתם לדרוש כעת מחברות הספנות אותם הם מייצגים, אשר אוניותיהם פוקדות את נמל עקבה, לבצע הורדה נוספת בדמי הצפיפות המושתתים על מכולות המגיעות לנמל עקבה.
00:00 ,28.11.2004
סוכני חברות הספנות הבינלאומיות בירדן הודיעו בסוף השבוע כי ביכולתם לדרוש כעת מחברות הספנות אותם הם מייצגים, אשר אוניותיהם פוקדות את נמל עקבה, לבצע הורדה נוספת בדמי הצפיפות המושתתים על מכולות המגיעות לנמל עקבה.
ההודעה הגיעה בעקבות שיפור הדרגתי בעבודת נמל המטענים בעקבה וזאת לאחר שממוצע העיכוב למכולה בנמל הגיע לכדי 22 יום במהלך החודשיים האחרונים עקב קלקול במנופי המטען.
איגוד עמילי המכס הירדני הודיע שהמכולות עדיין סובלות מאיחור בטיפול בהן וכי ממוצע ההמתנה של מכולה בנמל עומד כיום על שבעה ימים. האיגוד הירדני קרא להפעיל את חמשת מנופי הענק שיובאו מאינדונסיה באופן יעיל יותר ובמלוא יכולת העבודה על מנת להתגבר על העיכובים בהעברת מכולות ופירוקן.
העיתון הירדני הנפוץ " אלדוסתור " מביא מפי נציג אחת מחברות השילוח ועמילות המכס את העדות הבאה: " מכולות רבות מכילות חומרים המתקלקלים במהירות או שיש למסור אותם במועד קבוע. עדיין אנו נזקקים לעיתים לשבועיים ימים כדי לשחרר מכולה מהנמל והדבר מצריך שיתוף פעולה של כל הגורמים להתגבר על הבעיה בכלל זה רשות הנמלים, החברה הדנית המנהלת את הנמל, ארגון סוכני הספנות ואיגוד המשלחים".
הדובר הוסיף שטרם נפתרה המצוקה בהעמסת המכולות על משאיות כאשר ממוצע ההמתנה להעמסת מכולה על משאית נע בין יומיים לארבעה ימים. בתוך כך הודיעו חברות הספנות על הורדת דמי הצפיפות שהם גובים למכולה 20 רגל בנמל עקבה ל 200 דולר וסכום כפול למכולה 40 רגל.
מהנהלת הנמל נמסר לעיתון שאחת הדרכים הנבחנות להקל על העומס היא לתת לחברות הספנות הגדולות המפנות את אוניותיהן לנמל עקבה מועדים קבועים מראש לכניסה לנמל ופריקה במסגרת זמן מוגבל וקבוע. יצוין כי המשבר החמור בנמל עקבה הביא לכך שחברות ספנות רבות הסיטו את אוניותיהן מהנמל לנמלים אחרים באזור.
ההודעה הגיעה בעקבות שיפור הדרגתי בעבודת נמל המטענים בעקבה וזאת לאחר שממוצע העיכוב למכולה בנמל הגיע לכדי 22 יום במהלך החודשיים האחרונים עקב קלקול במנופי המטען.
איגוד עמילי המכס הירדני הודיע שהמכולות עדיין סובלות מאיחור בטיפול בהן וכי ממוצע ההמתנה של מכולה בנמל עומד כיום על שבעה ימים. האיגוד הירדני קרא להפעיל את חמשת מנופי הענק שיובאו מאינדונסיה באופן יעיל יותר ובמלוא יכולת העבודה על מנת להתגבר על העיכובים בהעברת מכולות ופירוקן.
העיתון הירדני הנפוץ " אלדוסתור " מביא מפי נציג אחת מחברות השילוח ועמילות המכס את העדות הבאה: " מכולות רבות מכילות חומרים המתקלקלים במהירות או שיש למסור אותם במועד קבוע. עדיין אנו נזקקים לעיתים לשבועיים ימים כדי לשחרר מכולה מהנמל והדבר מצריך שיתוף פעולה של כל הגורמים להתגבר על הבעיה בכלל זה רשות הנמלים, החברה הדנית המנהלת את הנמל, ארגון סוכני הספנות ואיגוד המשלחים".
הדובר הוסיף שטרם נפתרה המצוקה בהעמסת המכולות על משאיות כאשר ממוצע ההמתנה להעמסת מכולה על משאית נע בין יומיים לארבעה ימים. בתוך כך הודיעו חברות הספנות על הורדת דמי הצפיפות שהם גובים למכולה 20 רגל בנמל עקבה ל 200 דולר וסכום כפול למכולה 40 רגל.
מהנהלת הנמל נמסר לעיתון שאחת הדרכים הנבחנות להקל על העומס היא לתת לחברות הספנות הגדולות המפנות את אוניותיהן לנמל עקבה מועדים קבועים מראש לכניסה לנמל ופריקה במסגרת זמן מוגבל וקבוע. יצוין כי המשבר החמור בנמל עקבה הביא לכך שחברות ספנות רבות הסיטו את אוניותיהן מהנמל לנמלים אחרים באזור.
עשוי לעניין אותך
מצרים – ארה"ב: מגעים להשגת הסכם סחר חופשי
מועצת המובילים: ההקלות למובילים במיסוי על הסולר אינן פותרות את המשבר בענף
התאחדות התעשיינים: עד שנת 2010 רוב הסחר בין ישראל לירדן יהנה מהפחתה ניכרת של המכסים
יחיאל אסיה: יצוא של כ-3 מליון דולר לעיראק במהלך ינואר-ספטמבר 2004
נציב שירות המדינה קיים סיור עבודה במעבר הגבול נהר הירדן
נמל עקבה הירדני – משבר חמור בפריקת מכולות ושילוחן