נמל עקבה: עלייה של 8% בתפוקת המכולות מתחילת השנה

לפי נתונים רשמיים, תנועות הטיפול בנמל במהלך ינואר- מאי הסתכמה ב-378 אלף מכולות, לעומת 311 אלף מכולות בתקופה המקבילה בשנת 2021. רשויות הנמל מייחסות את העלייה להכנסת שימוש חדיש בשווי כ-2 מיליון דולר


11:10 ,13.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

תפוקות הטיפול בנמל המכולות של עקבה גדלה ב-8% במהלך חמשת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. לפי נתונים רשמיים, תנועות הטיפול בנמל הסתכמה עד סוף החודש שעבר ב-378 אלף מכולות, לעומת 311 אלף מכולות בתקופה המקבילה בשנת 2021.

 

לפי ראשי הנמל, העלייה היא בין השאר בשל הכנסת ציוד חדיש לשימוש כחלק מתוכנית הפיתוח של הנמל. רכישת המיכון החדש, שעלותו כ-1.5 מיליון דינר (כ-2 מיליון דולר), נועדה להדגיש את תפקידו של הנמל בשרשרת האספקה והסחר הבינלאומי, כך לדברי ראשי הנמל.

 

יו״ר הרשות של האזור הכלכלי המיוחד בעקבה ויו״ר מועצת המנהלים של חברת נמל מכולות עקבה, נאיף בח׳ית, אמר כי המאמצים הללו באים במסגרת שורה של יוזמות שאפתניות כדי למקסם את יתרונות המיקום האסטרטגי של הממלכה, כמרכז המחבר בין שלוש יבשות - אסיה, אירופה ואפריקה, כמו גם שיפור היתרונות התחרותיים של הנמל, והעלאת רמת השירותים שלו.