נמל עקבה: עומס משאיות עקב שדרוג מערכת המכס

עשרות משאיות הצטופפו מול שער ״חברת נמל המכולות של עקבה״. נהגים דיווחו שנאלצו להמתין שעות לפני שיכלו להטעין את המכולות ולצאת ליעדם


10:17 ,16.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

שדרוג מערכת ASYCUDA, מערכת אוטומטית למידע מכס, שבוצעה על ידי אגף המכס הכללי של ירדן לפני יומיים, גרמה לעומס של משאיות בשער נמל המכולות של עקבה והמתחמים החיצוניים. מנכ״ל המכס הירדני, ג׳לאל אל-קודה, הבטיח להשלים את השדרוג בהקדם האפשרי כדי להחזיר את תנועת הטיפול והשחרור מהמכס למה שהיה קודם לכן.

 

מערכת ASYCUDA עליה מתבסס המכס הירדני נועדה להבטיח את מהירות זרימת הסחורות בכל מעברי המכס וכן שחרור מהיר של הסחורות. מערכת זו משמשת גם את הסוכנויות העוסקות בהובלה ושרשרת האספקה. לפי הדיווחים, אתמול עשרות משאיות הצטופפו מול שער ״חברת נמל המכולות של עקבה״. נהגים דיווחו שנאלצו להמתין שעות לפני שיכלו להטעין את המכולות ולצאת ליעדם.

 

חברת נמל עקבה אישרה אתמול כי הנמל פועל במלוא יכולתו והוא ערוך להתמודד עם הטיפול במטענים בכל המתחמים. המנהל המסחרי של החברה, ח׳ליל אבו אל-הווא, אמר כי הסיבה להצטברות המשאיות בשער הנמל נובעת מהליכי השדרוג ASYCUDA שמחלקת המכס הכללי מבצעת והדבר אינו קשור לחברה.