נמל עקבה: נדחתה השתת היטל בדיקה על מכולות עקב מחאת עמילי המכס

הנהלת הנמל החליטה לדחות את הטלת ההיטל החדש "על מנת לתת זמן להתארגנות ולהשלים את כל הצעדים הנלווים"


00:00 ,05.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת הנמל החליטה לדחות את הטלת ההיטל החדש "על מנת לתת זמן להתארגנות ולהשלים את כל הצעדים הנלווים"
 
חברת הניהול של נמל המכולות בעקבה הודיעה כי החליטה לדחות עד להודעה חדשה את ההחלטה להשית היטל בדיקה על מכולות העוברות ריקון בשטח הנמל לצורך בדיקת מכס. ההיטל החדש בהיקף 30 דינר ירדני (0.7 דולר) למכולה 20' רגל ו-45 דינר למכולה 40' רגל היה אמור להיכנס לתוקף אתמול, 4 בנובמבר 2007.
 
ההיטל החדש נקבע על מנת להסדיר את פעולת בדיקת המכולות בשטח הבדיקות בנמל וזאת בעקבות העובדה שעד כה נגבה סכום מהסוחרים ועמילי המכס תחת השם "שכר עובדים", לפיו עמיל המכס היה האחראי על השגת עובדים לריקון מכולות והטענתן לאחר בדיקת המכס וההערכה. בעקבות מחאתם של עמילי המכס בראשות ראש לשכת סוכני המכס בירדן, סלים ג'דעון, החליטה הנהלת הנמל לדחות את הטלת ההיטל החדש "על מנת לתת זמן להתארגנות ולהשלים את כל הצעדים הנלווים".
 
ראש לשכת סוכני המכס בירדן הבהיר כי לא יעלה על הדעת שהנהלת נמל המכולות תשית על עמילי המכס הוצאות כספיות נוספות,והבהיר כי סוכם עם הנהלת הנמל כי ייפתחו דיונים על מנגנון מתאים בין חברות עמילות הנכס לבין חברת הניהול של הנמל בדבר הצורך בפועלים לריקון מכולות ומספרם. ג'דעון הוסיף כי בשלב זה יקבע כל עמיל מכס את מספר הפועלים הדרוש לריקון המכולה ואף ידאג לשלם את שכרם.