נמל עקבה: מחיר אחיד להובלה יבשתית של מכולות צפונה

המחיר החדש נכנס לתוקף ב-24 בנובמבר ונקבע כמחיר מינימום להובלת טונה מכולה מעקבה לרבת עמון ויתווספו לו 30% במקרה של החזרת מכולה ריקה


00:00 ,25.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

המחיר החדש נכנס לתוקף ב-24 בנובמבר ונקבע כמחיר מינימום להובלת טונה מכולה מעקבה לרבת עמון ויתווספו לו 30% במקרה של החזרת מכולה ריקה
 
ראש לשכת בעלי המשאיות בירדן אבראהים אלע'זאווי הודיע כי הלשכה החליטה להציג מחיר אחיד להובלת מכולות מנמל עקבה צפונה לתחומי ממלכת ירדן בסך של 12.40 דינר ירדני לטונה.
 
המחיר החדש נכנס לתוקף ב-24 בנובמבר ונקבע כמחיר מינימום להובלת טונה מכולה מעקבה לרבת עמון ויתווספו לו 30% במקרה של החזרת מכולה ריקה. אלע'זאווי הוסיף כי המחיר האחיד ייושם על הובלת מכולות בלבד מכיוון שמחיר הובלה יבשתית של סחורות נקבע בדרך כלל במכרז וקרא לכל חברות ההובלה ובעלי המשאיות לפעול על פי המחיר החדש והדגיש כי במקרה של אי עמידה במחיר המאוחד שנקבע, על בעלי המשאיות לפנות ללשכת בעלי המשאיות אשר תסייע להם לנקוט בהליכים מתאימים לקבל את כספם.
 
העיתון הירדני "אלע'ד" מדווח כי הממונה על ההגבלים העסקיים והתחרות במשרד התעשייה והמסחר הירדני הודיע כי יבדוק את ההודעה על מנת לבחון אם אין מדובר בהסדר כובל. ההחלטה לקבוע מחיר מינימום אחיד להובלת סחורות מעקבה התגבשה לאחר תלונות של נהגי משאיות על ניצול מטעמן של חברות התובלה ועמילי המכס, דבר שגרם לירידה במחירי ההובלה עד כדי 9 דינר לטון בניכוי 10% עמלה לחברה ובמקביל לירידה של 30% במשכורות הנהגים.
 
העיתון מדווח כי נהג משאית מקבל כיום סך של 250 דינר להובלה מעקבה לרבת עמון וזאת לעומת 350 דינר לפני פתיחת התחרות בענף בסוף השנה שעברה. נהגים הפועלים בתחום דיווחו כי נאלצו לעבוד ולהעמיס בכל מחיר על מנת להתפרנס, דבר שגרם לניצול מצד החברות הגדולות והסוחרים.
 
ממשלת ירדן קבעה בחודש דצמבר 2006 מחיר רצפה להובלה מנמל עקבה צפונה למשך ששה חודשים, אשר הועמד על 12.40 דינר לטון מכולה ו-11.90 לטון סחורה לבירה רבת עמון.