נמל עקבה: 13 הרוגים וכ-250 פצועים בתאונת חומ״ס

התאונה אירעה לאחר שמכולת חומרים מסוכנים שהוטענה לאנייה נפלה מהמנוף לסיפון ובעקבות כך אירע פיצוץ במקום. שר הביטחון בני גנץ: נשמח לסייע לידידינו בירדן עם כל סיוע שיידרש


01:19 ,28.06.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מספר ההרוגים עקב דליפת גז רעיל ממכולה בנמל עקבה הירדני עלה הבוקר ל-13, כך דווח בתקשורת המקומית. יותר מ-130 עדיין מאושפזים בבתי החולים כששניים מהם הנמצאים במצב קריטי הועברו לבית חולים בעמאן, מסר דובר הממשלה, פייסל א-שבול. לדבריו, הצוותים הרפואיים ״הרגיעו שהמאושפזים בבתי החולים הם במצב קל עד בינוני״. הוא ציין כי זירת התאונה שהתרחשה אתמול אחר הצהריים ״פונתה לחלוטין״.

 

ראש ממשלת ירדן בישר אל-ח׳סאונה שהגיע לאזור התאונה אישר הבוקר כי ״המצב בעקבה תחת שליטה״.

 

לדברי דובר הממשלה, ״החיים שבו למסלולם הרגיל״ כולל פעילות השייט שמתנהלת בנמל בצורה שגרתית, למעט מעגן מס׳ 4, בו התרחשה התאונה, וזאת בשל אמצעי בטיחות נוספים שנועדו לוודא כי לא נשקפת סכנה. ראש הממשלה הבהיר כי ״למרות שהמצב בשליטה, החלטנו לשמור על שטח מבודד של ארבעה קילומטרים מרובעים בזירת התאונה למשך מספר שעות נוספות״. הוא הדגיש כי ״הערכות המומחים מצביעות על כך שאין סכנה ששאריות הגז יגיעו לאזורי המגורים בעיר״.

 

בירדן הבהירו שמהירות הרוח באתר התאונה, שהסתכמה בכ-1.9 מטר לשנייה, וכיוונה הצפוני, תרמו למניעת התפשטות הגז לשכונות המגורים. עם זאת, נמסר כי ממגורות התבואה בנמל עקבה ייבדקו כדי לוודא שלא זוהמו בגז. אזור התאונה מרוחק 600 מטר מהממגורות.

 

מהמרכז הלאומי לביטחון וניהול משברים בירדן נמסר בהצהרה רשמית כי ״ביום שני בשעה 17:00, אירעה דליפת גז כלור בנמל עקבה, כתוצאה מנפילה ופיצוץ של מיכל המכיל את החומר הזה״, מה שהוביל למותם של 13 בני אדם ולפציעתם של עשרות.

 

שר הביטחון בני גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מבקש להביע את תנחומיו לממלכת ירדן בעקבות הטרגדיה שפקדה את נמל עקבה. גנץ הציע לירדנים כל סיוע לו יידרשו.